MTV Nederland heeft recordjaar achter de rug
- Media
- 21 jan 2014 @ 11:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieKijkcijfersDoelgroepen
- 21 jan 2014 @ 11:40
- Redactie Media
Voor MTV Nederland was 2013 het beste jaar uit de eigen geschiedenis. Met een marktaandeel van 4,1% in de doelgroep 12-24 jaar heeft MTV nog nooit zo'n sterke positie gehad op de Nederlandse markt. De tv-zender stelt zich ten doel om zijn positie als jeugdentertainmentmerk verder te versterken.
MTV meldt dat het al meerdere jaren op rij een duidelijke stijging laat zien onder de voor de zender belangrijkste jongerendoelgroep. MTV scoorde het beste in de zomer. Augustus was in 2013 de best bekeken maand, gevolgd door juli. De meest populaire programma's onder de Nederlandse jeugd zijn Catfish, Teen Cribs en Awkward.
De helft van de MTV-kijkers zit in de doelgroep 12-24 jaar. De zender is er trots op dat RTL5, RTL4, Net5, SBS6 en Nederland 3 'geen van allen zo hoog scoren in deze doelgroep'. Met een marktaandeel van 10,3 procent is MTV zelfs marktleider onder jonge meiden (12-24 jaar) in de dagprogrammering.
De spectaculaire MTV EMA-show vanuit de Amsterdamse Ziggo Dome brak in november alle eerdere tune-in cijfers. 961.000 kijkers schakelden in voor de awardshow en MTV zag het aantal kijkers in de leeftijd van 12-24 jaar met 116% stijgen.
Kenneth Kristensen, VP Programming Youth & Music North Europe bij Viacom: 'Het was een geweldig jaar voor MTV in Nederland. Dankzij de 2013 MTV EMA in Amsterdam konden we onze fans een onvergetelijke beleving bieden. MTV is het hele jaar door goed bekeken door de kerndoelgroep. Als merk blijven we continu ontwikkelen, waarbij we de interesses en de ontwikkeling van de doelgroep nauwlettend volgen. Op deze manier blijven we relevant voor jongeren en kunnen we content maken die voor hen interessant is.'
MTV Nederland is onderdeel van Viacom International Media Networks. Met een wereldwijd bereik van meer dan een half miljard huishoudens is MTV naar eigen zeggen 'het culturele thuis van de millenniumgeneratie, muziekfans en artiesten, en een pionier in het creëren van innovatieve programmering voor jonge mensen'.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- marktaandeel
- entertainment
- jongeren
- Teen Cribs
- MTV
- kijkcijfers
- Catfish
- tv-zender
- Awkward
- jongerenzender
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing