Sanoma sluit Sociaal Plan voor massaontslag
- Media
- 21 jan 2014 @ 09:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 21 jan 2014 @ 09:29
- Redactie Media
Uitgeefconcern Sanoma is een Sociaal Plan overeengekomen met de onderhandelaars van de vakbonden. Dit akkoord is nodig om de grootschalige reorganisatie van de uitgeverij in goede banen te leiden.
Wie boventallig verklaart wordt, krijgt recht op een zogeheten arbeidsmarktanalyse, meldt Villamedia. Daarna kan men kiezen voor een direct-weg-regeling (waarbij de oude kantonrechtersformule van 0,75 wordt gehanteerd) of een werk-naar-werk-traject. In dat laatste geval wordt gemiddeld 5000 euro aan scholing en begeleiding geboden, de volledige opzegtermijn en een uitkering op kantonrechtersformule van 0,65.
'Na een openingsbod van werkgevers dat ver beneden peil was heeft de directie onder druk ingezien dat er behoorlijk wat bij moest komen om tot een onderhandelingsresultaat te komen', aldus NVJ-onderhandelaar Yvonne Dankfort.
Bestuurder Anne Jan de Graaf van vakorganisatie FNV Kiem stelt dat de hogere kantonrechtersformule bij vertrek niet automatisch beter is. 'De waarde van het van werk-naar-werk traject is hoger.' De vakorganisaties houden op 29 januari een ledenbijeenkomst om het resultaat toe te lichten.
Eind oktober 2013 werd bekend dat Sanoma 500 fte's wegsaneert en 32 titels in de etalage heeft gezet. Een groot deel van die titels is nog niet verkocht. In dat geval is opheffing een alternatieve optie.
Sanoma accepteert de eis van de vakorganisaties . 0,75% van de oude kantonrechtersformule bij direct vertrek #nvj
— Yvonne Dankfort (@yvonnedankfort) January 20, 2014
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing