SBS6 maakt ook online goede start met Utopia
- Media
- 7 jan 2014 @ 17:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnline
- 7 jan 2014 @ 17:59
- Redactie Media
De dag na de eerste uitzending van Utopia blijkt uit de eerste cijfers dat Utopia ook online goed ontvangen wordt. Vanaf 31 december, het moment dat de vijftien inwoners hun intrek namen in Utopia, zijn ze 24 uur per dag online te volgen via www.utopiatv.nl en de Utopia-App. Dit leverde tot op heden meer dan 650.000 unieke bezoekers op en bijna 13 miljoen pageviews. Op televisie zorgde de eerste aflevering gisteravond voor een bijzondere score van 1,5 miljoen kijkers.
Online
In de digitale Utopia wereld kan de kijker nog dichterbij komen. Online heeft men 24/7 toegang tot alle livestreams en is alles dagen eerder te zien dan in de dagelijkse TV-uitzending. Met de aanschaf van een paspoort wordt men Utopiaan en kan gebruik gemaakt worden van alle extra features die het platform biedt. Zoals toegang tot alle HD Live streams, exclusieve video’s, 360 graden camera’s en stemmogelijkheden voor nieuwe inwoners. De maand januari is gratis voor alle Utopianen, daarna kost het paspoort € 2,50 per maand.
Dat Utopianen de site weten te vinden blijkt uit de eerste cijfers. Er zijn ruim 4 miljoen video’s gestart en in de eerste week is de Utopia-App 110.000 maal gedownload.
Maar ook op social media weet men Utopia te vinden, de Facebook-pagina heeft ruim 11.000 likes en gisteren tijdens de uitzending was Utopia trending topic op Twitter.
Televisie
Gisteren was de eerste aflevering van Utopia bij SBS6 te zien. Remko van Westerloo, Directeur Televisie bij SBS Broadcasting: "De kijkcijfers van de eerste aflevering van Utopia overtreffen onze stoutste verwachtingen. We hadden de laatste dagen wel door dat het programma erg begon te leven, maar het is geweldig om te constateren dat dit zich ook vertaalt in mooie cijfers.Het is een mooie beloning voor iedereen die bij dit ambitieuze project betrokken is, en er de afgelopen maanden keihard aan heeft gewerkt. Uiteraard is het nog te vroeg om te juichen, want Utopia zal zich de komende weken echt moeten gaan bewijzen en de weg is nog lang. Maar de eerste klap is een daalder waard en vandaag vieren wij een mooie lancering”.
Utopia: Elke werkdag om 19.30 uur en elke zaterdag een compilatie om 18.00 uur bij SBS6.
Utopia wordt geproduceerd door Talpa.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing