Concertzender zoekt nieuwe sponsor

Concertzender zoekt nieuwe sponsor
  • Media
  • 17 feb 2014 @ 11:34
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurRadioSponsoring

De Concertzender verkeert naar eigen zeggen 'in zwaar weer'. Partner Muziekcentrum Vredenburg en sponsor Conclusion hebben hun overeenkomst met de radiozender beëindigd per augustus 2014. Hierdoor verliest de Concertzender, die al eens eerder aan de rand van de afgrond stond, twee derde van de inkomsten, ofwel 90.000 euro per jaar.

De Concertzender zendt op kabel en via internet de hele dag uit via een livestream op zeventien themakanalen en maakt haar programma’s met 170 vrijwilligers. Dagelijks wordt via internet zo'n 6.000 keer geluisterd naar deze programma’s.

De Stichting Concertzender is volledig afhankelijk van giften en donaties, voor structurele overheidssubsidie komt zij niet in aanmerking. Voor huisvesting, concertopnamen, apparatuur en uitzendkosten is echter wel geld nodig. Daarom is de omroep op zoek naar partijen die huisvesting willen aanbieden en particulieren die een bijdrage willen storten

Sinds medio 2007 heeft de Concertzender een reeks thematische kanalen op internet waarop oude uitzendingen herhaald worden: nieuwe muziek, avant-garde popmuziek en een kanaal met niet-westerse klassieke muziek. Ook zijn er kanalen met genres als jazz, wereldmuziek, folk en ambient. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken