Concertzender zoekt nieuwe sponsor
- Media
- 17 feb 2014 @ 11:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Kunst & CultuurRadioSponsoring
- 17 feb 2014 @ 11:34
- Redactie Media
De Concertzender verkeert naar eigen zeggen 'in zwaar weer'. Partner Muziekcentrum Vredenburg en sponsor Conclusion hebben hun overeenkomst met de radiozender beëindigd per augustus 2014. Hierdoor verliest de Concertzender, die al eens eerder aan de rand van de afgrond stond, twee derde van de inkomsten, ofwel 90.000 euro per jaar.
De Concertzender zendt op kabel en via internet de hele dag uit via een livestream op zeventien themakanalen en maakt haar programma’s met 170 vrijwilligers. Dagelijks wordt via internet zo'n 6.000 keer geluisterd naar deze programma’s.
De Stichting Concertzender is volledig afhankelijk van giften en donaties, voor structurele overheidssubsidie komt zij niet in aanmerking. Voor huisvesting, concertopnamen, apparatuur en uitzendkosten is echter wel geld nodig. Daarom is de omroep op zoek naar partijen die huisvesting willen aanbieden en particulieren die een bijdrage willen storten.
Sinds medio 2007 heeft de Concertzender een reeks thematische kanalen op internet waarop oude uitzendingen herhaald worden: nieuwe muziek, avant-garde popmuziek en een kanaal met niet-westerse klassieke muziek. Ook zijn er kanalen met genres als jazz, wereldmuziek, folk en ambient.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- donaties
- partnership
- radiozender
- radio
- jazz
- financiering
- giften
- Conclusion
- Concertzender
- klassiek
- muziek
- sponsoring
- Muziekcentrum Vredenburg
- problemen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing