De Volkskrant kiest UAF voor CPC 2014
- Media
- 24 feb 2014 @ 16:07
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 24 feb 2014 @ 16:07
- Redactie Online
De redactie van de Volkskrant heeft de Stichting voor Vluchtelingstudenten (UAF) gekozen als goed doel voor de Creative Press Challenge 2014. De Creative Press Challenge is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Elk jaar kiest de Volkskrant-redactie een goed doel dat hen na aan het hart ligt en waar creatieven helemaal op los kunnen gaan met hun ideeën. Aan de eerste editie deden vorig jaar 50 creatieve teams mee. Dit jaar vindt de wedstrijd voor de tweede keer plaats en opnieuw is MarketingTribune mediapartner.
Goede match
De Volkskrant-redactie koos de Stichting voor Vluchtelingstudenten vanwege de goede match met de identiteit van de Volkskrant. Onderwijs en maatschappelijke betrokkenheid gaan hand in hand met de Volkskrant. De stichting, waarvan voormalig premier Ruud Lubbers voorzitter is, begeleidt hoogopgeleide vluchtelingen persoonlijk bij het maken van een studiekeuze, het volgen van een studie en het zoeken naar een baan die aansluit bij opleiding en capaciteiten. Dit helpt hen bij het verwerven van een passende maatschappelijke positie.
Grote eer
‘De Stichting voor Vluchtelingstudenten biedt mensen die de vreselijkste dingen hebben meegemaakt een nieuwe kans door scholing en studie. Dat spreekt ons bij de Volkskrant erg aan. Het is belangrijk om mensen de mogelijkheid te bieden hun blik te verbreden’, aldus Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant. Mardjan Seighali, directeur van de Stichting voor Vluchtelingstudenten, geeft aan het een grote eer te vinden het goede doel voor de Creative Press Challenge te zijn.
Tweede editie
Na de succesvolle lancering in 2013 vindt de Volkskrant Creative Press Challenge dit jaar voor de tweede keer plaats. Bij de eerste editie werden creatieven uitgedaagd om de identiteit van het goede doel Free Press Unlimited terug te brengen tot de essentie: één idee gevat in één briljante printadvertentie. Ruim 50 teams deden mee aan de wedstrijd. Reclamebureau Alfred werd door een gerenommeerde jury gekozen als winnaar. Het werk is ingezonden naar het Cannes Lions International Festival of Creativity 2014.
Kijk voor een indruk van de challenge van 2013 op: www.creativepresschallenge.nl
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- goed doel
- studenten
- Creative Press Challenge
- creatieven
- vluchtelingen
- reclame
- UAF
- de Volkskrant
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing