Drukker Roto Smeets aast op bladen Sanoma
- Media
- 4 feb 2014 @ 12:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 4 feb 2014 @ 12:37
- Redactie Media
Roto Smeets is in de race voor de tijdschriften die uitgeverij Sanoma eind oktober in de etalage zette. De drukkerij zou 31 bladen die te koop staan (waaronder de Playboy, Panorama en Grazia) als een pakket willen kopen van het Finse concern.
Dit melden anonieme bronnen aan De Telegraaf. Roto Smeets-ceo Joost de Haas zou zich zelfs hoogstpersoonlijk met de onderhandelingen bemoeien.
Opvallend is dat er naast Roto Smeets meerdere drukkerijen interesse zouden hebben getoond in (een deel van) de Sanoma-bladen. Overigens zouden er ook uitgevers in de running zijn voor de overname van een of meerdere titels.
De interesse van Roto Smeets en haar concurrenten is niet geheel onlogisch. Nu al worden de bewuste bladen voor een deel met de persen van Roto Smeets gedrukt. Acquisitie van tijdschriften betekent gegarandeerde drukorders, terwijl het verdwijnen van de titels juist drukorders gaat kosten.
Roto Smeets sloot medio vorig jaar al een deal met Sanoma, onder meer over het verlengen van de overeenkomst voor het drukken van Libelle, Margriet en Donald Duck. Deze bladen behoren overigens tot de kerntitels die Sanoma niet wil afstoten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- overname
- Roto Smeets
- drukkerij
- bladen
- Panorama
- tijdschriften
- Playboy
- drukorders
- Grazia
- Telegraaf
- Sanoma
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing