FD Mediagroep en Philips maken samen Eyeopeners, branded content over innovatie

FD Mediagroep en Philips maken samen Eyeopeners, branded content over innovatie
  • Media
  • 12 feb 2014 @ 10:24
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekInnovatieBranded contentMedia

BNR Nieuwsradio, Het Financieele Dagblad en Philips starten samen 'Eyeopeners', een crossmediale productie over innovatie. Het is een van de grootste samenwerkingen van FD Mediagroep op heet gebied van branded content.

Eyeopeners brengt de 'verhalen over innovatie en de positieve impact ervan op het leven van mensen', aldus FD Mediagroep. 'Innovaties die helpen bij het vinden van antwoorden op de grootste en meest actuele maatschappelijke uitdagingen waarvoor onze samenleving staat, zoals de toenemende verstedelijking, de veranderende mobiliteitsbehoefte en de sterk groeiende zorgvraag.' Eyeopeners duikt daarbij in de wereld van wetenschap, kennisinstellingen en het bedrijfsleven.

Het thema innovatie wordt onder de aandacht gebracht via de diverse mediaplatforms van FD Mediagroep. Op maandag 17 februari start het wekelijkse radioprogramma Eyeopeners op BNR Nieuwsradio, met Marijke Roskam als presentator. Vanaf maandag 10 maart vindt er gedurende het jaar een reeks live evenementen plaats met specifieke innovatiethema’s als onderwerp. Het Financieele Dagblad organiseert het high-end event ‘Davos aan de Amstel’ op 8 december, waar belangrijke stakeholders uit het bedrijfsleven, overheid en wetenschap met elkaar in dialoog gaan over de innovatie-agenda van Nederland.

Uiteraard is er ook een online platform ontwikkeld waar alle informatie van Eyeopeners wordt samengebundeld. Macrothema’s die aan de orde komen zijn: Stad van de Toekomst, Connected World, Vergrijzing, Shift in Global Economic Power, Klimaatveranderingen en Grondstoffenschaarste.

Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio: 'Een programma over innovatie bij BNR Nieuwsradio is een langgekoesterde wens van mij. Geweldig dat die wens met Eyeopeners in vervulling gaat. Als er één partner geschikt is voor dit programma, dan is het wel Philips. Ik ben blij dat het bekendste merk van Nederland sponsor is van Eyeopeners. Inmiddels is wel duidelijk hoeveel belang Philips hecht aan innovatie. Een perfecte match dus.'

Nanda Huizing, hoofd brand, communicatie & digital bij Philips Benelux: 'Het Eyeopeners-concept dat we samen met BNR Nieuwsradio en Het Financieele Dagblad hebben ontwikkeld sluit aan bij Philips’ nieuwe merkcampagne waarbij we de impact van innovatie op het leven van mensen tastbaar en persoonlijk willen maken. Eyeopeners geeft ons de mogelijkheid om op een dynamische, inspirerende manier de dialoog met de buitenwereld aan te gaan over de onmisbare rol van innovatie voor een veranderende samenleving.”

BNR Eyeopeners, gepresenteerd door Marijke Roskam, is vanaf maandag 17 februari wekelijks van 19:00-19:30 uur te beluisteren op BNR Nieuwsradio.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken