Flow verhoogt frequentie in Duitsland

Flow verhoogt frequentie in Duitsland
  • Media
  • 25 feb 2014 @ 11:24
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintBereik

De Duitse licentie-uitgave van het Nederlandse blad Flow heeft volgens uitgever Gruner + Jahr de verwachtingen overtroffen. Daarom is de verschijningsfrequentie verhoogd van (de aanvankelijk geplande) vier naar zes keer per jaar.

Precieze verkoopaantallen wil G+J niet noemen, al is de drukoplage van de eerste editie – die 19 november 2013 uitkwam – wel bekend: 100.000 exemplaren. Flow is een licentie van Sanoma, dat hem in Duitsland aan Gruner + Jahr heeft gegeven. 

'Wij zijn bijzonder verheugd dat de eerste uitgave van Flow direct al zo goed ontvangen is', zo citeert MediaFacts Flow-uitgever Matthias Frei. 'Velen hebben regelrecht op een Duitse Flow zitten wachten, zo weten we inmiddels uit de massale lezerspost die we ontvingen. Vanwege de grote naverkochte aantallen zijn we per 2014 op een tweemaandelijkse verschijningsfrequentie overgegaan. Zo kan Flow zich ook nog duidelijker op de Duitse markt profileren.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken