Megafusie kabelbedrijven Comcast en Time Warner
- Media
- 13 feb 2014 @ 10:46
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 13 feb 2014 @ 10:46
- Redactie Media
Niet alleen in Nederland fuseren kabelbedrijven, ook in de VS vindt een forse machtsconcentratie plaats. Vandaag is bekend gemaakt dat de twee grootste Amerikaanse kabelconcerns één bedrijf worden. Comcast legt 44 miljard dollar neer voor concurrent Time Warner Cable.
De twee partijen zouden samen goed zijn voor driekwart van alle kabelaansluitingen in de Verenigde Staten. De overname moet dan ook worden goedgekeurd door de Amerikaanse NMa. De overname gebeurt geheel in aandelen, meldt persbureau Bloomberg op basis van bronnen.
Time Warner maakte vorig week de jaarcijfers bekend en die resultaten waren beter dan verwacht. Wel verloor het bedrijf 217.000 klanten in het vierde kwartaal. Het bedrijf heeft last van concurrentie van onder andere AT&T, Verizon, en Netflix. Het grotere Comcast deed het een stuk beter in dezelfde periode en verwelkomde 43.000 nieuwe televisie klanten.
Afgelopen maand werd bekend dat UPC-eigenaar Liberty Global in Nederland concurrent Ziggo overneemt voor een slordige 10 miljard euro. Daarmee krijgt het bedrijf zo'n 90% van de Nederlandse kabelmarkt in handen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing