Omroepen sluiten Publiek Media Akkoord
- 3 feb 2014 @ 09:33
- Redactie Media
De publieke omroepen AvroTros, BNN-VARA, KRO-NCRV, EO, MAX, VPRO en de taakomroepen NOS en NTR hebben hun beleidsplannen voor de periode 2016-2020 ingediend bij staatssecretaris Dekker. Bedoeling is om een zogeheten Publiek Media Akkoord af te spreken waarin gezamenlijke doelstellingen en afspraken zijn vastgelegd.
Het akkoord (PDF hier) omvat twaalf punten, waarvan de omroepen onafhankelijkheid en zelfstandigheid benadrukken. 'Onder coördinatie van de NPO stemmen wij ons aanbod af, investeren we samen in bijzondere programmering en specialiseren we ons in aanbod waarin wij sterk zijn. Door de onderlinge competitie bloeit de creativiteit', schrijven de omroepen.
In het Publiek Media Akkoord wordt onder meer ingespeeld op de lopende discussie over het zogeheten ‘ongecoördineerd media-aanbod’. Onder punt 6 staat: 'De omroepen willen zelf toegang hebben tot alle media en platforms die relevant zijn voor het bereik van en de interactie met ons publiek, en de ruimte en financiën om voor die platforms te maken en te ontwikkelen. Alleen zo kunnen wij ons publiek volgen en vinden en relevant blijven in de informatievoorziening.'
NPO-topman Henk Hagoort liet eerder al weten na een gesprek met de VPRO (die hij had aangesproken op hun 'ongecoördineerd media-aanbod', net als de VARA) dat hij deze 'ordening' een zaak van de NPO vindt, niet van de individuele omroepen. 'Anders krijg je een situatie dat er dingen worden gemaakt waar niemand om heeft gevraagd, of er komen dingen op een plek terecht waar het publiek niet wordt bereikt', aldus Hagoort tegen Villamedia.
De opstellers van het Publiek Media Akkoord nodigen aspirant-omroepen uit zich bij het akkoord aan te sluiten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- AVROTROS
- MAX
- NPO
- BNN-VARA
- media
- staatssecretaris Dekker
- VPRO
- EO
- NOS
- Publieke Omroep
- NTR
- KRO- NCRV
- Publiek Media Akkoord
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing