Reed Elsevier rapporteert groei

Reed Elsevier rapporteert groei
  • Media
  • 27 feb 2014 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintZakelijk

Ondanks de crisis heeft Reed Elsevier vandaag positieve jaarcijfers bekendgemaakt. Het mediaconcern zag de eigen resultaten in het afgelopen jaar verbeteren en verwacht die lijn in 2014 door te kunnen trekken.

De Brits-Nederlandse informatieleverancier boekte vorig jaar een omzet van 7,1 miljard euro. De opbrengsten waren daarmee 1% lager dan een jaar eerder, maar er ontstaat een kleine plus na correcties voor onder meer wisselkoerseffecten. De aangepaste operationele winst groeide op die basis met 5%, tot 2,1 miljard euro. De nettowinst steeg tot 1,3 miljard euro.

Bij het presenteren van de jaarcijfers zei Reed Business erop te rekenen dat de ontwikkeling van afgelopen jaar doorzet in 2014. Het bedrijf verwacht dus dat de onderliggende opbrengsten en winst dit jaar opnieuw kunnen groeien, vooral door investeringen in de bestaande organisatie. Eventuele acquisities zullen kleinschalig zijn en zijn gericht op het versterken van de autonome groei, aldus bestuursvoorzitter Erik Engstrom.

Bij vrijwel alle onderdelen van Reed Elsevier groeide de onderliggende omzet en winst. De juridische markt stond nog wel onder druk door de moeilijke marktomstandigheden, maar biedt volgens Engstrom op lange termijn duidelijke groeikansen. Op dit moment is echter van duidelijk groei op dat terrein nog geen sprake. 

Engstrom liet zich niet concreet uit over de verwachte mate van groei in 2014, zo meldt De Telegraaf. Hij gaf wel aan dat de vooruitzichten momenteel sterke gelijkenis vertonen met die van een jaar geleden.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken