Reed Elsevier rapporteert groei
- Media
- 27 feb 2014 @ 10:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintZakelijk
- 27 feb 2014 @ 10:49
- Redactie Media
Ondanks de crisis heeft Reed Elsevier vandaag positieve jaarcijfers bekendgemaakt. Het mediaconcern zag de eigen resultaten in het afgelopen jaar verbeteren en verwacht die lijn in 2014 door te kunnen trekken.
De Brits-Nederlandse informatieleverancier boekte vorig jaar een omzet van 7,1 miljard euro. De opbrengsten waren daarmee 1% lager dan een jaar eerder, maar er ontstaat een kleine plus na correcties voor onder meer wisselkoerseffecten. De aangepaste operationele winst groeide op die basis met 5%, tot 2,1 miljard euro. De nettowinst steeg tot 1,3 miljard euro.
Bij het presenteren van de jaarcijfers zei Reed Business erop te rekenen dat de ontwikkeling van afgelopen jaar doorzet in 2014. Het bedrijf verwacht dus dat de onderliggende opbrengsten en winst dit jaar opnieuw kunnen groeien, vooral door investeringen in de bestaande organisatie. Eventuele acquisities zullen kleinschalig zijn en zijn gericht op het versterken van de autonome groei, aldus bestuursvoorzitter Erik Engstrom.
Bij vrijwel alle onderdelen van Reed Elsevier groeide de onderliggende omzet en winst. De juridische markt stond nog wel onder druk door de moeilijke marktomstandigheden, maar biedt volgens Engstrom op lange termijn duidelijke groeikansen. Op dit moment is echter van duidelijk groei op dat terrein nog geen sprake.
Engstrom liet zich niet concreet uit over de verwachte mate van groei in 2014, zo meldt De Telegraaf. Hij gaf wel aan dat de vooruitzichten momenteel sterke gelijkenis vertonen met die van een jaar geleden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing