Sanoma blijft snijden: ook rompredactie voor Viva

Sanoma blijft snijden: ook rompredactie voor Viva
  • Media
  • 27 feb 2014 @ 09:24
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintContentStrategie

Net als bij andere titels wil het reorganiserende Sanoma ook bij tijdschrift Viva de redactie terugbrengen tot een rompredactie. Deze inkrimping zou al per april moeten ingaan, aldus een uitgelekt bericht op het intranet van het bedrijf.

Bij de ondernemingsraad is een deeladviesaanvraag ingediend om het zogenoemde 'focusmerk' Viva om te vormen tot een rompredactie, zo meldt Villamedia.nl. Dat zou ten koste gaan van 8 fte. De redactie bestaat nu nog uit 17 fte.

'Als grootste digitale vrouwentitel van Sanoma ligt de focus van het merk de komende tijd primair op de groei van digitaal', aldus het bericht op intranet. 'De functies van Art Director, Chef Lifestyle, Productieassistente, medewerker Plank & Indeler, Beeldbewerker en Eindredacteur (met uitzondering van Eindredacteur Specials) komen te vervallen. Deze werkzaamheden worden in de toekomst op freelance basis ingevuld, of taken worden elders belegd. Daarnaast is de functie van Redacteur ingrijpend gewijzigd in de functie van Redacteur/Producer ”crossmediaal”. Tot slot komt de huidige functie van Vormgever te vervallen. Hier komt de nieuwe functie van Senior Vormgever voor in de plaats.”

Op medewerkers die boventallig worden is het eerder met de vakbonden afgesloten Sociaal Plan van toepassing. Dat werd gesloten toen Sanoma eind vorig jaar bekendmaakte grootschalig te gaan reorganiseren, waarbij 500 banen op de tocht kwamen te staan.

De afgelopen periode is al van meerdere Sanoma-bladen bekendgeworden dat ze verder moeten gaan met een rompredactie. Zo verdwijnen er banen bij Libelle, Margriet en ook bij bladen die in de etalage zijn gezet, zoals Beau Monde, Grazia en Marie Claire. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken