Sanoma blijft snijden: ook rompredactie voor Viva
- Media
- 27 feb 2014 @ 09:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintContentStrategie
- 27 feb 2014 @ 09:24
- Redactie Media
Net als bij andere titels wil het reorganiserende Sanoma ook bij tijdschrift Viva de redactie terugbrengen tot een rompredactie. Deze inkrimping zou al per april moeten ingaan, aldus een uitgelekt bericht op het intranet van het bedrijf.
Bij de ondernemingsraad is een deeladviesaanvraag ingediend om het zogenoemde 'focusmerk' Viva om te vormen tot een rompredactie, zo meldt Villamedia.nl. Dat zou ten koste gaan van 8 fte. De redactie bestaat nu nog uit 17 fte.
'Als grootste digitale vrouwentitel van Sanoma ligt de focus van het merk de komende tijd primair op de groei van digitaal', aldus het bericht op intranet. 'De functies van Art Director, Chef Lifestyle, Productieassistente, medewerker Plank & Indeler, Beeldbewerker en Eindredacteur (met uitzondering van Eindredacteur Specials) komen te vervallen. Deze werkzaamheden worden in de toekomst op freelance basis ingevuld, of taken worden elders belegd. Daarnaast is de functie van Redacteur ingrijpend gewijzigd in de functie van Redacteur/Producer ”crossmediaal”. Tot slot komt de huidige functie van Vormgever te vervallen. Hier komt de nieuwe functie van Senior Vormgever voor in de plaats.”
Op medewerkers die boventallig worden is het eerder met de vakbonden afgesloten Sociaal Plan van toepassing. Dat werd gesloten toen Sanoma eind vorig jaar bekendmaakte grootschalig te gaan reorganiseren, waarbij 500 banen op de tocht kwamen te staan.
De afgelopen periode is al van meerdere Sanoma-bladen bekendgeworden dat ze verder moeten gaan met een rompredactie. Zo verdwijnen er banen bij Libelle, Margriet en ook bij bladen die in de etalage zijn gezet, zoals Beau Monde, Grazia en Marie Claire.
Sneu voor de betrokkenen, maar zoals @andreaswillemse tweette: treffende foto bij 'Viva krijgt ook rompredactie'. http://t.co/4lF0ZD6Atf
— Suzanne Geurts (@SuzanneGeurts) February 26, 2014
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing