'Sanoma wil verkooptitels Marie-Claire, Beau Monde en Grazia reorganiseren'

'Sanoma wil verkooptitels Marie-Claire, Beau Monde en Grazia reorganiseren'
  • Media
  • 13 feb 2014 @ 00:55
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Uitgeverij Sanoma heeft volgens de vakbond het voornemen om bij drie titels die sinds oktober in de etalage staan, alvast te gaan reorganiseren. Het zou daarbij gaan om de glossy’s Beau Monde, Grazia en Marie-Claire.

Sanoma zou deze drie 'verkooptitels' nu al willen omvormen tot een rompredactie, zegt NVJ-tijdschriftsecretaris Yvonne Dankfort tegen Villamedia.nl. In het reorganisatieplan is een dergelijke ‘pre-verkoop reorganisatie’ bij titels die in de verkoop staan nooit aan bod gekomen. De vakbond heeft Sanoma om opheldering gevraagd, omdat deze plannen niet zouden stroken met bestaande redactiestatuten.

Nu het Sanoma toch alweer maanden kost om de meeste van de 32 uitgefaseerde titels te verkopen, lijkt reorganisatie binnen die titels zakelijk gezien een logische optie. De reorganisatie van oktober was immers mede bedoeld om in de kosten te snoeien. Nu de titels niet direct verkocht worden, lopen de kosten gewoon door. Ook bij titels die mogen blijven wordt gesaneerd.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken