The Innovation Station krijgt 69.000 euro subsidie
- Media
- 11 feb 2014 @ 12:27
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - InnovatieVideoContent
- 11 feb 2014 @ 12:27
- Redactie Media
Het Stimuleringsfonds voor de Pers heeft een innovatiesubsidie van 69.000 euro toegekend aan The Innovation Station, een Nederlands digitaal televisiekanaal met een internationale focus op innovatie. Projectleider is Erwin Blom, voormalig hoofd Digitaal van de VPRO en oprichter van videoplatform Fast Moving Targets.
De innovatie-focus is tweeledig: de initiatiefnemers willen tv-kijken innoveren én uitzendingen maken over innovaties. Elke dag zal in het teken staan van een ander onderwerp. Blom, die het project opstartte vanuit zijn huidige project Fast Moving Targets, omschrijft zijn plannen als volgt:
'The Innovation Station is een internationaal (video) kanaal over sociale en technologische innovatie. Het is community-tv die vernieuwers en vernieuwingen van toen en nu centraal stelt en zowel inhoudelijk als qua financiering optimaal gebruik wil maken van de kennis, kunde en mogelijkheden van het publiek. Een kanaal met journalistiek karakter dat samen met het publiek de toekomst wil verkennen, samen de toekomst wil duiden, samen de mogelijkheden wil benutten. Onderwerpen, makers en publiek komen samen op zender of site, maar ook via events en bijeenkomsten.'
The Innovation Station krijgt een eigen redactie die video gaat produceren. In de startfase is er vooralsnog alleen subsidie voor één redactiemedewerker en één videomedewerker. Blom rekent erop dat het publiek ook actief meewerkt en zelf inhoud aanlevert. Hij heeft zijn netwerk in ieder geval actief benaderd om dat te doen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- tv-kanaal
- Erwin Blom
- The Innovation Station
- subsidie
- Stimuleringsfonds voor de Pers
- innovatie
- video
- Fast Moving Targets
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing