Harper's Bazaar komt naar Nederland, Cécile Narinx wordt hoofdredacteur
- Media
- 26 mrt 2014 @ 12:05
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiek
- 26 mrt 2014 @ 12:05
- Redactie Media
Hearst Magazines start dit najaar in Nederland met Harper's Bazaar, het oudste modeblad ter wereld. Om de lancering te laten slagen stapt ELLE-hoofdredacteur Cécile Narinx over naar deze nieuwe zustertitel.
Narinx vertrekt na tien jaar bij ELLE en is naar eigen zeggen ‘apetrots’ om deze nieuwe klus te kunnen gaan doen. Harper’s Bazaar heeft een historie van 150 jaar en staat bekend om de journalistieke aanpak, hoogstaande fotografie en iconische covers. Het magazine, dat in 1867 voor het eerst uitkwam, verschijnt momenteel in 30 landen - Nederland niet meegeteld.
Harper’s Bazaar heeft één zogeheten global fashion director die ook voor de Nederlandse editie modeseries zal overzien: Carine Roitfeld vervult deze rol sinds vorig jaar. Hearst meldt: 'Je mag dus rekenen op modeseries met grootse internationale allure, zoals ‘What’s new for spring 2014 according to Carine Roitfeld’, geschoten door Karl Lagerfeld.'
Een exacte verschijningsdatum voor het eerste nummer van de Nederlandse Harper's Bazaar is nog niet bekend, maar het blad moet dit najaar in de schappen liggen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- magazine
- Cécile Narinx
- modeblad
- tijdschrift
- lancering
- fashion
- lifestyle
- ELLE
- Hearst
- Karl Lagerfeld
- mode
- Harper's Bazaar
- Carine Roitfeld
- Nederlandse editie
- lancering
- hoofdredacteur
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing