Jurian van der Meer commercial director Endemol
- Media
- 17 mrt 2014 @ 11:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaOnline gamingPartnership
- 17 mrt 2014 @ 11:45
- Redactie Media
Endemol Nederland Mediagroep heeft zich versterkt met Jurian van der Meer, die als commercial director verantwoordelijk wordt voor de bedrijfsonderdelen Concepts en Licensing. Van der Meer komt over van Endemol UK en begint per april in zijn nieuwe functie.
De benoeming van Van der Meer (42) sluit aan op de ambitie van de Amsterdamse producent om de groeiende activiteiten buiten het traditionele tv-segment verder uit te bouwen. Daarbij richt het bedrijf zich in toenemende mate op onder meer branded content, crossmediale concepten, gaming en gambling en rechtenexploitatie.
Laurens Drillich, algemeen directeur Endemol Nederland Mediagroep: 'Van der Meer is een grote aanwinst. Vanwege zijn expertise op het gebied van innovatieve concepten, gaming, digital video en new business staat hij binnen de wereldwijde Endemol-organisatie al vele jaren hoog aangeschreven. Met zo'n zwaargewicht aan boord kunnen we nog beter en sneller inspelen op de nieuwe mogelijkheden in de markt.'
Van der Meer is enthousiast over zijn overstap: 'Endemol Nederland heeft de afgelopen jaren een sterke ontwikkeling doorgemaakt. Er wordt hier op een intelligente manier over merken nagedacht, zowel in commercieel als creatief opzicht. Bovendien wordt hier nadrukkelijk geïnvesteerd in nieuwe initiatieven, zoals het onlangs aangekondigde samenwerkingsverband met TMG, gericht op online gaming, of de second screen apps van GTST. Daaruit blijkt dat het vizier op de toekomst is gericht.'
Van der Meer kan bogen op veel ervaring in de mediawereld. Voordat hij in dienst trad bij Endemol was hij onder meer managing partner van de Nederlandse digitale divisie bij reclamebureau Lowe. Zijn Endemol-loopbaan begon in 2001, als lid van het Global Creative Team, gevolgd door een verhuizing naar Endemol UK, waar hij de commerciële en licensing-activiteiten met betrekking tot digital media aanstuurde. Sinds 2010 is Van der Meer managing director van Endemol Games en in die rol verantwoordelijk voor de internationale business development op het gebied van gaming.
Bij Endemol Games was Van der Meer betrokken bij een aantal sucesvolle partnerships met vooraanstaande spelers in gaming en social media, waaronder Facebook, Google/YouTube, Microsoft en Electronic Arts. Ook werkte hij aan de ontwikkeling van branded games voor diverse wereldwijd actieve online casino's en loterijen, alsmede bingo- en gamblingconcepten in het verlengde van tv-formats als Big Brother en Deal or no Deal.
In zijn rol als commercial director krijgt Van der Meer de leiding over de divisies Concepts en Licensing. De activiteiten van Endemol Concepts zijn toegespitst op business development en branded entertainment en strekken zich uit over alle platforms. Met Licensing is het bedrijf actief in uiteenlopende vormen van rechtenexploitatie, waaronder on demand, digitale kanalen en merchandising.
Van der Meer zal toetreden tot het management team van de organisatie, dat wordt aangestuurd door de tweehoofdige directie van Endemol Nederland (algemeen directeur Laurens Drillich en zakelijk directeur Lucas Goes), terzijde gestaan door directieadviseur Dick van der Graaf.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- gaming
- benoeming
- rechtenexploitatie
- branded content
- Licensing
- Endemol Games
- gambling
- crossmedia
- Jurian van der Meer
- Concepts
- commercial director
- Endemol
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing