Lancering TeamVenture, eerste Nederlandse businessdatingsite

Lancering TeamVenture, eerste Nederlandse businessdatingsite
  • Media
  • 14 mrt 2014 @ 11:53
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online

De eerste echte Nederlandse businessdatingsite TeamVenture is gelanceerd. De website is een combinatie van LinkedIn en een datingsite en richt zich op (aankomende) ondernemers die willen partneren om samen een ondernemersteam te vormen.

Ondernemers smachten naar juiste ontmoeting

In de toenemende complexiteit van hedendaagse markten en de snelheid van veranderingen is het bijna onmogelijk dat alle competenties en middelen die nodig zijn om een innovatief product of dienst succesvol op de markt te brengen te vinden zijn in één ondernemer. Het vormen van een sterk ondernemersteam wordt dan ook steeds belangrijker.

De juiste ontmoeting kan tot groot succes leiden. Denk aan Steve Jobs en Steve Wozniak die elkaar leerden kennen via een gemeenschappelijke vriend. Of Peter Driessen en Bennie Eeftink die elkaar via een online ondernemersforum ontmoetten en samen Spil Games, inmiddels het grootste gamesbedrijf van Nederland, hebben opgezet. Zij hebben elkaar gevonden, maar vele (startende) ondernemers smachten nog naar een soortgelijke ontmoeting van hun business ega. En TeamVenture biedt daarvoor nu een oplossing. 

Beter dan Linkedin

LinkedIn lijkt op het eerste gezicht evengoed uitkomst te kunnen bieden. Maar daar ben je in eerste instantie verbonden met personen waarvan je al hebt bedacht dat zij niet in aanmerking komen of waarvan je weet dat zij geen interesse zullen hebben. En vind vervolgens maar eens uit wie in de grote LinkedIn-database, die vooral bestaat uit heel veel professionals die in loondienst werken, open staat voor een partnerschap in een gezamenlijk bedrijf en wie met het zou kunnen klikken. En het afstruinen van ondernemersbijeenkomsten dat veel tijd kost en weinig slaagkans biedt is ook een weinig aantrekkelijk alternatief.

Het is om deze reden dat Economic Board Utrecht en Vrije Universiteit Amsterdam het initiatief tot TeamVenture hebben genomen, en het minister van Economische zaken en provincie Utrecht financiële ondersteuning bieden. Om de kansen tot succesvolle matches te optimaliseren hebben onderzoekers van de Vrije Universiteit Amsterdam voor TeamVenture een unieke matchingsmethode ontwikkeld die niet alleen wensen en competenties gebruikt, maar ook matcht op persoonlijkheid…de klik

www.teamventure.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken