Na San Francisco en New York komt innovatiefestival OpenCo naar Amsterdam
- Media
- 13 mrt 2014 @ 13:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 13 mrt 2014 @ 13:41
- Redactie Media
Op 15 mei strijkt het innovatiefestival OpenCo neer in Amsterdam. Die dag openen 50 van de meest creatieve en innovatieve bedrijven als Twitter, Rockstart en CityHub, hun deuren voor het publiek.
Deelnemers aan OpenCo kunnen zelf zien en horen wat het verhaal achter hun concept is. In San Francisco en New York was OpenCo al een succes, omdat het de nieuwe economie op inspirerende en publieksvriendelijke manier dichtbij brengt.
50 gevestigde namen en start-ups ontvangen 1000 bezoekers
Twitter, RockStart, CityHub, A-Lab, Uber en VanMoof zijn enkele van de ongeveer 50 bedrijven in Amsterdam die bezoekers op hun werkplek zullen ontvangen. Niet alleen high-tech bedrijven en start-ups doen mee; innovatie is te beleven in al zijn verschijningsvormen. Bezoekers bepalen zelf welke bedrijven zij willen bezoeken, ze stellen hun eigen programma en route samen. De informele borrel aan het eind van de dag is het enige moment dat alle deelnemers in één ruimte zijn, om ervaringen te delen en verbinding te vinden.
Belang van een open economie
Initiatiefnemer John Battelle is in 2012 met OpenCo in San Francisco gestart, vanuit het idee dat een nieuwe economie vraagt om openheid en het delen van kennis. Bedrijven die zich hier bij hebben aangesloten zijn onder meer Google, Twitter, Uber, TED, foursquare, MeetUp, The San Francisco Opera, Bloomberg, Spotify, Salesforce, Scoot en heel veel start-ups.
Brede support
OpenCo wordt ondersteund door een Advisory Council, waarin onder andere Arianna Huffington (Huffington Post), Gary Vaynerchuck (VaynerMedia) en John Borthwick (Betaworks) plaats nemen.
OpenCo Amsterdam wordt gesteund door onder andere de Amsterdam Economic Board.
Deelnemen aan OpenCo is gratis, voor zowel bedrijven als bezoekers.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing