Nieuwe TV Zender voor vrouwen op YouTube: FEMME
- Media
- 14 mrt 2014 @ 14:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnline
- 14 mrt 2014 @ 14:45
- Redactie Media
FEMME, het nieuwe lifestyle channel voor Nederlandse vrouwen, is live op YouTube. Op FEMME wordt dagelijks een nieuwe aflevering geüpload over beauty, fashion, liefde, entertainment of gezondheid. De 5 presentatrices zijn grote online bekendheden. Zo werkt Mascha Feoktistova, bekend van Beautygloss.nl (850.000 unieke bezoeksters per maand), mee aan dit online initiatief. In drie dagen hebben 17.000 vrouwen zich geabonneerd op FEMME.
FEMME is het nieuwe lifestyle channel voor Nederlandse vrouwen, waarop dagelijks een nieuwe aflevering geüpload wordt. Het channel is een initiatief van Social1nfluencers, dé agency voor online video celebrities, en Mascha Feoktistova, eigenaresse van Beautygloss (één van de grootste beautyblogs in Nederland). Elke week zullen de 5 online celebrities van FEMME; Manon Tilstra (todaysbeauty.nl), Charlotte Batenburg (pinkypolish.nl), Jiami Jongejan (lifesplash.nl), Sharon van Bommel (looksbysharon.nl) en Mascha Feoktistova (www.beautygloss.nl) de dagelijkse afleveringen verzorgen.
Daan Sip, eigenaar van Social1nfluencers: 'We zien een enorme toename in online videoconsumptie het afgelopen jaar. Inmiddels genereert ons netwerk van online videomakers meer dan 15 miljoen views per maand. Wij zagen een kans voor dit professioneel opgezette lifestyle channel.'
Openingsweekend met 17.000 abonnees
Dat er ruimte is voor een dergelijk lifestyle channel in Nederland bleek al snel. In het eerste weekend hebben meer dan 17.000 vrouwen zich geabonneerd op het channel om zo geen aflevering te hoeven missen. Mascha Feoktistova: 'En dat terwijl er alleen nog maar een korte introductievideo live staat. Vanaf 10 maart beginnen we met de dagelijke uploads!'
YouTube & online videoconsumptie
Dankzij breedband internet en mobiel internet worden steeds meer video’s online bekeken. In Nederland kijken maar liefst 11,1 miljoen mensen gemiddeld meer dan 20 uur per maand naar 3 miljard video’s online. YouTube creators (online videomakers met tien- tot honderdduizenden views per video) groeien de laatste jaren, zowel in Nederland als in andere Europese landen, enorm in populariteit.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing