Nieuwe TV Zender voor vrouwen op YouTube: FEMME

Nieuwe TV Zender voor vrouwen op YouTube: FEMME
  • Media
  • 14 mrt 2014 @ 14:45
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieOnline

FEMME, het nieuwe lifestyle channel voor Nederlandse vrouwen, is live op YouTube. Op FEMME wordt dagelijks een nieuwe aflevering geüpload over beauty, fashion, liefde, entertainment of gezondheid. De 5 presentatrices zijn grote online bekendheden. Zo werkt Mascha Feoktistova, bekend van Beautygloss.nl (850.000 unieke bezoeksters per maand), mee aan dit online initiatief. In drie dagen hebben 17.000 vrouwen zich geabonneerd op FEMME.

FEMME is het nieuwe lifestyle channel voor Nederlandse vrouwen, waarop dagelijks een nieuwe aflevering geüpload wordt. Het channel is een initiatief van Social1nfluencers, dé agency voor online video celebrities, en Mascha Feoktistova, eigenaresse van Beautygloss (één van de grootste beautyblogs in Nederland). Elke week zullen de 5 online celebrities van FEMME; Manon Tilstra (todaysbeauty.nl), Charlotte Batenburg (pinkypolish.nl), Jiami Jongejan (lifesplash.nl), Sharon van Bommel (looksbysharon.nl) en Mascha Feoktistova (www.beautygloss.nl) de dagelijkse afleveringen verzorgen. 

Daan Sip, eigenaar van Social1nfluencers: 'We zien een enorme toename in online videoconsumptie het afgelopen jaar. Inmiddels genereert ons netwerk van online videomakers meer dan 15 miljoen views per maand. Wij zagen een kans voor dit professioneel opgezette lifestyle channel.'

Openingsweekend met 17.000 abonnees

Dat er ruimte is voor een dergelijk lifestyle channel in Nederland bleek al snel. In het eerste weekend hebben meer dan 17.000 vrouwen zich geabonneerd op het channel om zo geen aflevering te hoeven missen. Mascha Feoktistova: 'En dat terwijl er alleen nog maar een korte introductievideo live staat. Vanaf 10 maart beginnen we met de dagelijke uploads!'

YouTube & online videoconsumptie

Dankzij breedband internet en mobiel internet worden steeds meer video’s online bekeken. In Nederland kijken maar liefst 11,1 miljoen mensen gemiddeld meer dan 20 uur per maand naar 3 miljard video’s online. YouTube creators (online videomakers met tien- tot honderdduizenden views per video) groeien de laatste jaren, zowel in Nederland als in andere Europese landen, enorm in populariteit.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken