NRC Media lanceert Insights campagne met toekomstvisie per branche

 NRC Media lanceert Insights campagne met toekomstvisie per branche
  • Media
  • 4 mrt 2014 @ 15:11
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekOnlinePrint

Vanaf 3 maart kunnen marketeers en decision makers bij adverteerders en mediabureaus op nrcmedia.nl/insights de nieuwe Insights downloaden, met gedetailleerde en relevante consumenteninformatie uit 14 branches. De informatie is niet alleen geüpdate, maar ook uitgebreid met een blik op de toekomst.

Klik op de foto voor een vergroting

Nieuw is ook dat in 2014 kleinschalige Insight Live-events worden georganiseerd met medewerking van branche-experts en trendwatchers. De uitgever van onder andere NRC Handelsblad en nrc.next speelt zo in op de behoefte van adverteerders aan informatie die helpt bij het ontwikkelen van een zo effectief mogelijke marketing- en communicatiestrategie. Tegelijk met de introductie van de serie vernieuwde Insights start een multimediale campagne waarin de positie van NRC Media als kennispartner van adverteerders en mediabureaus wordt benadrukt.

Net als in de voorgaande twee jaar is de inhoud van de Insights samengesteld door onafhankelijk onderzoeksbureau Motivaction, in opdracht van NRC Media. Als bronnen gebruikte Motivaction onder andere NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), STIR (bureau voor internet bereiksonderzoek), DMS (Decision Makers Survey), CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek), hun eigen Mentality-onderzoek en een groot aantal brancherapporten. Dat heeft geresulteerd in waardevolle inzichten over het gedrag en de motivatie van de Nederlandse consument bij bijvoorbeeld het nemen van een aankoopbeslissing. Deze inzichten worden besproken en verrijkt tijdens het eerste Insight Live-event in juni, gericht op marketeers en decision makers in de sectoren Automotive, Luxury & Lifestyle en Kunst & Cultuur.
 
Edwin de Groot, marketing- en communicatiemanager van NRC Media: 'Per branche kunnen er vijftig mensen meedoen, dus per event zijn er maximaal honderdvijftig deelnemers. Door dat aantal beperkt te houden, kunnen we meer de diepte in en de dialoog aangaan. Branche-experts en trendwatchers delen daar kennis en gaan samen met de aanwezigen in discussie over ontwikkelingen in hun branche. Met deze innovatieve media-aanpak geven wij invulling aan de belofte dat NRC Media een kennispartner is voor adverteerders en mediabureaus.'
 
NRC Media stelt Insights beschikbaar voor de sectoren Automotive, Financiële dienstverlening, Zakelijke dienstverlening, Consumentenelektronica, ICT & Telecom, Kunst & Cultuur, FMCG, Retail, Toerisme, Horeca, Overheden & Non-profit, Charitatief, Film & Boeken, Luxury & Lifestyle en Energie. Komende zomer verschijnen de Insights ook als audioboek.

Edwin de Groot: 'Voor onze klanten willen we een goede, inhoudelijke gesprekspartner zijn. Onze accountmanagers en business developers kunnen helpen bij het ontwikkelen van innovatieve, effectieve en relevante campagnes, die interactie creëren met de doelgroepen van de adverteerder.'

www.wrcmedia.nl/insights

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken