RTL Group ziet winst groeien, ook in Nederland

RTL Group ziet winst groeien, ook in Nederland
  • Media
  • 6 mrt 2014 @ 13:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieZakelijkMedia

RTL Group, het moederbedrijf van RTL Nederland, heeft in de eerste drie kwartalen van vorig jaar het bedrijfsresultaat met 6,4% zien groeien naar 714 miljoen euro. Vooral de Duitse tak van het bedrijf presteert bijzonder goed, maar ook Nederland boekt winst.

'Ondanks de economische tegenwind laten ook de bedrijfsonderdelen buiten Duitsland goede restultaten zien', aldus bestuurders Anke Schäferkordt en Guillaume de Posch. De nettowinst groeide explosief met 41% naar 535 miljoen euro. Die groei kwam deels door grotere operationele winst maar ook door een meevaller van 72 miljoen euro uit Spaanse activiteiten.

Het bedrijfsresultaat van RTL Nederland steeg 5,5% naar 58 miljoen euro, aangejaagd door meer inkomsten uit digitale distributie van inhoud. Volgens RTL Group zal heel 2013 een bedrijfsresultaat van meer dan 1 miljard euro laten zien. Het bedrijf wil nog meer gaan inzetten op inkomsten uit digitaal. Daartoe zal Videoland, sinds juli vorig jaar onderdeel van RTL Nederland, in april 2014 een Netflix-achtige streaming-dienst lanceren. 

Bekijk alle bedrijfsresultaten op de website van RTL Group. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken