Sanoma stelt mobiele dienst Adapt open voor derden
- Media
- 31 mrt 2014 @ 10:19
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingOnlineM-commerce
- 31 mrt 2014 @ 10:19
- Redactie Media
Sanoma maakt Adapt op mobiel nu ook beschikbaar voor inkoop via third party demand (RTB). De standaard mobiele IAB-formaten kunnen vanaf heden ook programmatic worden ingekocht. Deze formaten waren al beschikbaar voor directe inkoop en zijn dat nu ook voor de 'third party' inkoop.
Via mobiel kunnen onze Demand Side Partners nog eenvoudiger hun doelgroep op meerdere devices en verschillende gebruiksmomenten bereiken. Tevens zullen de inkoopmogelijkheden de komende periode verder worden uitgebreid door meerdere Adapt-producten beschikbaar te maken voor de inkoop van mobiele formaten.
Martijn Eindhoven, manager yield & advertising: “We zien dat de algehele online markt meer richting programmatic verschuift. Daarnaast komt er een duidelijke vraag vanuit de markt voor ‘mobiel adverteren’. We willen onze partners het mobiel adverteren op verschillende manieren aanbieden, vandaar deze volgende stap. Voor de aansluiting van programmatic voor mobiel maken we net als voor desktop, gebruik van de technologie van Improve Digital. Op korte termijn zullen we mobiele formaten toevoegen aan de programmatic proposities: Adapt.channels en Adapt.sites."
Een andere belangrijke uitbreiding op desktop, die gelijktijdig wordt genomen, is de uitbreiding van het aantal transparant in te kopen titels via Adapt. De titels NUzakelijk, NUtech, Autotrader, VTWonen.nl, Belegger.nl, WTF.nl, Zie.nl en 3rd-partytitels Scholieren.com, KPNVandaag.nl en Motorforum.nl. Deze zijn per direct beschikbaar om transparant in te zetten binnen een directe of third-aparty-demand-campagne. Met een aanbod van 25 sites is nu een groot gedeelte van het Sanoma-netwerk transparant via programmatic trading beschikbaar en daarmee is het eenvoudiger campagnes op resultaat bij te sturen.
Adapt is het programmatic trading platform voor het inkopen van advertenties op het kwaliteitsnetwerk van Sanoma, bekend van onder meer NU.nl, Startpagina.nl, Viva.nl, Kieskeurig.nl, Autoweek.nl, SBS, KPN Vandaag en Scholieren.com. Het programmatic trading platform van Sanoma is in Nederland en zelfs op Europees niveau uitzonderlijk. Door de verschillende productvormen is er voor elke adverteerder een geschikte manier van programmatic trading. Ook zonder de benodigde techniek is het mogelijk via Adapt in te kopen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing