Filosofie Magazine lanceert platform Filosofie.nl
- Media
- 3 apr 2014 @ 11:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekVerdienmodellenOnline
- 3 apr 2014 @ 11:11
- Redactie Media
Het maandblad Filosofie Magazine lanceert op 1 april een nieuw digitaal platform, Filosofie.nl. Het platform is deels voor iedereen toegankelijk, en deels voor leden. De redactie biedt digitaal langere verhalen aan, en gaat onder meer werken met thematische dossiers en auteurspagina's.
Leden krijgen toegang tot het archief van Filosofie Magazine, met achtergrondartikelen, interviews en portretten. Volgens adjunct-hoofdredacteur Leon Heuts is door het gebruik van de tablet de tijd rijp om ook online écht te lezen. 'Ideaal voor mensen die geïnteresseerd zijn in filosofie'.
Het platform is gratis toegankelijk voor mensen met een jaarabonnement op het tijdschrift. Een online lidmaatschap is verkrijgbaar vanaf 4,99 euro per maand.
Met het platform maakt Filosofie Magazine een bewuste keuze voor diepgang. De huidige website - die zal verdwijnen - is een verzameling van nieuwsberichten, blogs en achtergrondstukken. Heuts: 'We hadden het idee dat de website en het tijdschrift te veel uiteenliepen. Het tijdschrift is rustig, overzichtelijk en staat voor kwaliteit. De website oogde wat rommelig en vluchtig. Media zien het internet nog te vaak als een manier om aandacht te trekken, maar niet om die ook vast te houden.'
Filosofie Magazine haakt naar eigen zeggen in op nieuwe ontwikkelingen, zoals De Correspondent. 'Lezen en internet sluiten elkaar niet uit', aldus Heuts. 'Gelukkig, want onze doelstelling - filosofie brengen naar een breed publiek - kunnen we alleen maar halen, als mensen ook bereid zijn om te lezen. Wij bieden filosofische duiding van actualiteit, samenleving en persoonlijk leven: daar heb je ruimte voor nodig. Het nieuws brengen we via sociale media.'
Om de toegankelijkheid te vergroten, biedt het platform dossiers aan en auteurspagina's. Het platform start met negen dossiers, variërend van kunst tot mens en techniek. Vanaf volgende week biedt het platform onder meer delen aan uit elk van de vijf boeken die op de shortlist staan van de Socrates Beker, en lange interviews met Benjamin Barber (één van de sprekers tijdens de 'G8 van de filosofie') en Alain de Botton.
Op speciale auteurspagina's kunnen lezers hun favoriete auteurs volgen. Heuts: 'De dossiers en auteurspagina's bieden ook alle mogelijkheid om samen te werken met uitgevers, instituten, podia en andere media. Filosofie.nl moet de toegangspoort worden voor iedereen die is geïnteresseerd is in filosofie.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing