KRO-NCRV wil talkshow Eva Jinek op timeslot P&W

KRO-NCRV wil talkshow Eva Jinek op timeslot P&W
  • Media
  • 17 apr 2014 @ 14:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieKijkcijfersPersonaliaMakers

De publieke omroep KRO-NCRV wil vanaf januari 2015 een late-night talkshow met Eva Jinek op het populaire timeslot van Pauw & Witteman. De omroep was daarover al geruime tijd in gesprek met zendermanager Marcel Peek van Nederland 1 en voelt zich nu gesterkt door het aangekondigde afscheid van P&W.

'Het vertrek van Paul Witteman komt niet geheel als een verrassing en we zijn daarom hierover al in overleg met de NPO. Wij willen absoluut een rol spelen in de invulling van het latenightslot', zegt mediadirecteur Taco Rijssemus van KRO-NCRV tegen de Volkskrant. Twee jaar geleden sprak hij zijn ergernis al uit over de hegemonie van de VARA op het gebied van dagelijkse talkshows.

Nu het einde van Pauw & Witteman is aangekondigd, komt dit gewilde timeslot eindelijk vrij voor andere omroepen. De KRO-NCRV staat alvast te popelen, aldus Rijssemus: 'Het is geen geheim dat wij met Eva Jinek grootse plannen hebben; in het uiteindelijke voorstel dat wij bij de NPO in zullen dienen, speelt zij dan ook uiteraard een grote rol.'

Alle omroepen mogen vanaf nu een plan indienen voor het tijdslot dat vanaf 1 januari 2015 vrijkomt. Omdat de zendschema's tot eind dit jaar al vastliggen, is in overleg met alle omroepen besloten de zendtijd die komend najaar voor Pauw & Witteman was gereserveerd, te gunnen aan Jeroen Pauw. Hij zal vanaf september de latenightshow in zijn eentje invullen, bevestigt de NPO. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken