NRC Media komt met zakelijke nieuwssite NRC Q

NRC Media komt met zakelijke nieuwssite NRC Q
  • Media
  • 29 apr 2014 @ 12:39
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMediaZakelijk

De geruchten klopten: NRC Media ontwikkelt een nieuw digitaal initiatief. Vandaag werden de plannen eindelijk concreet: het gaat om de zakelijkse nieuwssite NRC Q. Deze nieuwe site kijkt dagelijks vooruit en vertelt wat er die dag in het bedrijfsleven speelt en gaat spelen. 'Welk bedrijf met jaarcijfers komt, waarom je daar op moet letten en welke miljardair binnenkort zijn geld kwijt is.' NRC Q is momenteel als alpha-versie beschikbaar voor een beperkte groep genodigden en zal binnenkort als publieke bèta live gaan.

De bekendmaking van NRC Q volgt op onthullingen van Follow The Money, dat aanvankelijk meldde dat NRC met een financiële nieuwssite zou komen. Daarvoor zong de werktitel 'Spoetnik' rond, onder welk label zelf al met content werd getest. FTM kreeg deze week alsnog een officiële preview van de site en constateert: 'Q overgiet financieel nieuws met een smakelijke Quote-saus.'

NRC Q is bedoeld voor mensen uit het bedrijfsleven met haast, meldt NRC Media zelf. Ambitieuze mensen tussen de 25 en 49 jaar die non-stop online zijn en ook beroepsmatig willen weten wat ertoe doet, zodat zij betere beslissingen nemen. Dagelijks verschijnt er om half zes ’s ochtends een NRC Q e-mailnieuwsbrief waarvoor iedereen zich kosteloos kan inschrijven. Terwijl Nederland nog slaapt hebben NRC-correspondenten uit andere tijdzones de belangrijkste zaken die gaan spelen op een rij gezet. Gedurende de dag verschijnen er updates en infographics op nrcq.nl, aangevuld met een bijzondere selectie van het internationale Bloomberg, het populaire Amerikaanse Quartz en de video’s van de Financial Times.

NRC Media zal op 'Q' gaan werken met businesspartners, voor wie speciale commerciële posities binnen de website zijn gecreëerd. Focus voor deze manier van adverteren ligt op het delen van content, door middel van native advertising. NRC biedt maximaal zes organisaties de gelegenheid om businesspartner te worden van NRC Q. Delta Lloyd is de eerste partner die zich heeft aangesloten.

Ook in andere titels van NRC Media zullen deze businesspartners hun content voor het voetlicht van de lezers kunnen brengen, voorzien van duidelijke aanduiding dat het om commerciële content gaat. Om het materiaal geschikt te maken voor publicatie op NRC Q worden zij ondersteund door de nieuwe afdeling Branded Content van NRC Media. Ook voor andere adverteerders zijn er speciale responsive advertentieposities beschikbaar.

Martijn Standaart, commercieel directeur NRC Media: 'Wij merken dat onze klanten goede inhoudelijke content hebben, wij kunnen deze ontsluiten, passen de content aan naar de ‘tone of voice’ van NRC Q en bieden deze op een relevante manier aan de doelgroep aan. Naast de proposities voor business partners bieden we ook reguliere adverteerders mogelijkheden binnen NRC Q. We werken bij Q met grote formaten die responsive zijn. Door het responsive maken van alle uitingen zullen bezoekers altijd een passende advertentie te zien krijgen die past bij de inhoud en het device waarop de inhoud wordt bekeken.' 

Hoofdredacteur Peter Vandermeersch schrijft op zijn blog: 'Het gaat op Q over bedrijven, de zakenwereld, je carrière en het combineren van werk en privé. En dat alles mobile-first, dus gemaakt voor je telefoon en tablet.' 

Een van de vaste rubrieken wordt Bo&Caro, over twee hooggehakte dames die elke dag een bedrijf bezoeken, van aandeelhoudersvergadering tot vrijdagmiddagborrel. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken