Tubantia herlanceert zondagskrant digitaal

Tubantia herlanceert zondagskrant digitaal
  • Media
  • 14 apr 2014 @ 09:59
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineVerdienmodellenJournalistiek

Na vijf jaar is de Twentsche Courant Tubantia terug met een zondagskrant. Gisteren verscheen een digitale zondageditie, die voor vaste abonnees gratis te downloaden is als e-paper. Niet-abonnees kunnen een digitaal proefabonnement nemen.

De digitale zondagkrant is een test van Tubantia om de interesse van lezers in digitale producten te onderzoeken. De krant bevat vooral nieuws, sport en uitgaanstips. De omvang bedraagt 20 pagina's, waarvan twee advertentiepagina's. De e-paper verschijnt gedurende veertien weken, tot en met de finale van het wereldkampioenschap voetbal. Daarna wordt geëvalueerd of de proef een succes is en aansluit bij de wensen van lezers.

De Twentsche Courant Tubantia heeft gedurende vijf jaar een papieren zondagkrant uitgebracht. Deze verscheen tussen 2004 en 2009 en had op het laatst ruim 40.000 betalende abonnees.  

Het dagblad stelde onlangs Martha Riemsma aan als nieuwe hoofdredacteur. Opvallend aan haar benoeming is dat ze geen journalistieke achtergrond heeft, maar actief was als zelfstandig communicatiemanager en consultant. Haar uitgever noemt deze keuze voor een 'hoofdredacteur 2.0' juist noodzakelijk voor de ontwikkeling van de krant. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken