Tubantia herlanceert zondagskrant digitaal
- Media
- 14 apr 2014 @ 09:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintOnlineVerdienmodellenJournalistiek
- 14 apr 2014 @ 09:59
- Redactie Media
Na vijf jaar is de Twentsche Courant Tubantia terug met een zondagskrant. Gisteren verscheen een digitale zondageditie, die voor vaste abonnees gratis te downloaden is als e-paper. Niet-abonnees kunnen een digitaal proefabonnement nemen.
De digitale zondagkrant is een test van Tubantia om de interesse van lezers in digitale producten te onderzoeken. De krant bevat vooral nieuws, sport en uitgaanstips. De omvang bedraagt 20 pagina's, waarvan twee advertentiepagina's. De e-paper verschijnt gedurende veertien weken, tot en met de finale van het wereldkampioenschap voetbal. Daarna wordt geëvalueerd of de proef een succes is en aansluit bij de wensen van lezers.
De Twentsche Courant Tubantia heeft gedurende vijf jaar een papieren zondagkrant uitgebracht. Deze verscheen tussen 2004 en 2009 en had op het laatst ruim 40.000 betalende abonnees.
Het dagblad stelde onlangs Martha Riemsma aan als nieuwe hoofdredacteur. Opvallend aan haar benoeming is dat ze geen journalistieke achtergrond heeft, maar actief was als zelfstandig communicatiemanager en consultant. Haar uitgever noemt deze keuze voor een 'hoofdredacteur 2.0' juist noodzakelijk voor de ontwikkeling van de krant.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- e-paper
- zondagskrant
- verdienmodel
- dagblad
- zondagseditie
- experiment
- Twentsche Courant
- lancering
- krant
- Tubantia
- digitaal
- WK voetbal
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing