VICE koopt aandeel in zakensite 925.nl
- Media
- 2 apr 2014 @ 12:21
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkOnlineDoelgroep
- 2 apr 2014 @ 12:21
- Redactie Media
925.nl, de zakensite van Jort Kelder, gaat nauw samenwerken met VICE Media. Niet alleen nam VICE een aandeel in 925, maar ook vestigt de Kelder-club zich in het nieuwe pand van het mediabedrijf. Ook humorsite De Speld zetelt in dit kantoorpand.
In het segment van zakensites is veel concurrentie en heeft ook de crisis hard huisgehouden. Tijdelijk was de site van 925 zelfs even uit de lucht, maar daar reageert de site lekker ad rem op:
'Even stonden we op zwart, nu volgt een dienstmededeling van 925: jammer, journaille, we zijn niet failliet, doen evenmin een reversed takeover van Facebook, maar kondigen wel een radicale restyling aan van vorm en inhoud. Plus, om een en ander mogelijk te maken, sluiten we een dealtje met het Amerikaanse Vice Media. U weet wel, dat razendsnel groeiende miljoenenimperium der urban hipsters.'
Jort Kelder legt in onderstaande video uit hoe de deal met VICE precies in elkaar steekt en wat we in de nabije toekomst van deze samenwerking kunnen verwachten. Ook is de site op de schop gegaan: 'We zien er veel cooler uit, veel meer nú. We zijn ook geschikt voor mobiel - dat waren we hélemaal niet, nooit in geïnvesteerd.' Ook komt er een Club 925.
In de Volkskrant zegt Thijs Boon van Vice Media in Nederland dat het belang in 925.nl vooral een strategische zet is. 'Wij verkopen advertenties via 925 en zijn niet betrokken bij inhoud en de dagelijkse gang van zaken.' Volgens Boon zou 925 inhoudelijk aan het verjongen zijn, wat maakt dat de doelgroep beter past bij Vice: mensen tussen de 18 en 34, de ‘millennials’. Voor deze groep zijn er te weinig financiële media, aldus Boon. 'Het FD lezen ze niet. 925 bereikt die doelgroep wél.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing