BrandDeli verhoogt tarieven niet met marktindex
- Media
- 28 mei 2014 @ 09:46
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieVerkoopReclame
- 28 mei 2014 @ 09:46
- Redactie Media
Vandaag is de inkoop van reclamezendtijd op televisie voor de maand juli van start gegaan. Buiten de door de adverteerder onderhandelde jaarprijs gelden er voor het inkopen nog aanvullende prijsindexen, waarvan de marktindex er een is. BrandDeli heeft de marktindex als enige speler in de markt dit jaar nog niet verhoogd.
Het extra inkoopvoordeel (ten opzichte van de andere drie marktpartijen) kan voor de adverteerder hiermee oplopen tot meer dan 10%. 'Wij merken dat er veel focus is op de basis-inkoopprijs, waarover met een adverteerder wordt onderhandeld', zegt Allard Ruyl, ceo van BrandDeli. 'De daadwerkelijk te betalen prijs wordt ook voor een groot deel bepaald door aanvullende toeslagen, waarvan de marktindex er een is.'
Ruyl constateert 'dat partijen als RTL en STER deze verhogende index inzetten, terwijl zij niet volledig zijn uitverkocht'. Ook SBS zet de index 'flink' in. 'Dit werkt voor de adverteerder prijsverhogend: de uiteindelijke outputprijs ligt door de extra indexen stukken hoger dan de vooraf uitonderhandelde prijs in het contract. Ondanks een van te voren afgesproken prijs ontstaat hierdoor toch onzekerheid over de prijs. Wat dat betreft, zou er meer aandacht moeten worden gegeven aan de werkelijk te betalen tarieven.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing