BrandDeli verhoogt tarieven niet met marktindex

BrandDeli verhoogt tarieven niet met marktindex
  • Media
  • 28 mei 2014 @ 09:46
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieVerkoopReclame

Vandaag is de inkoop van reclamezendtijd op televisie voor de maand juli van start gegaan. Buiten de door de adverteerder onderhandelde jaarprijs gelden er voor het inkopen nog aanvullende prijsindexen, waarvan de marktindex er een is. BrandDeli heeft de marktindex als enige speler in de markt dit jaar nog niet verhoogd.

Het extra inkoopvoordeel (ten opzichte van de andere drie marktpartijen) kan voor de adverteerder hiermee oplopen tot meer dan 10%. 'Wij merken dat er veel focus is op de basis-inkoopprijs, waarover met een adverteerder wordt onderhandeld', zegt Allard Ruyl, ceo van BrandDeli. 'De daadwerkelijk te betalen prijs wordt ook voor een groot deel bepaald door aanvullende toeslagen, waarvan de marktindex er een is.'

Ruyl constateert 'dat partijen als RTL en STER deze verhogende index inzetten, terwijl zij niet volledig zijn uitverkocht'. Ook SBS zet de index 'flink'  in. 'Dit werkt voor de adverteerder prijsverhogend: de uiteindelijke outputprijs ligt door de extra indexen stukken hoger dan de vooraf uitonderhandelde prijs in het contract. Ondanks een van te voren afgesproken prijs ontstaat hierdoor toch onzekerheid over de prijs. Wat dat betreft, zou er meer aandacht moeten worden gegeven aan de werkelijk te betalen tarieven.'

www.branddeli.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken