BrandDeli tweede tv-partij onder jongvolwassenen

BrandDeli tweede tv-partij onder jongvolwassenen
  • Media
  • 2 mei 2014 @ 10:23
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

BrandDeli heeft een goede april maand gedraaid. Het kijkersprofiel van de zenders van BrandDeli is duidelijk terug te zien in de marktaandelen onder jongvolwassenen. Met 21,8% (20-34 jaar) en 27,4% (13-24 jaar) marktaandeel is april de meest succesvolle maand op deze doelgroepen sinds de start van BrandDeli.

Ook op de brede doelgroep 20-49 jaar was april een succesvolle maand. Gezamenlijk realiseerden de zenders van BrandDeli een marktaandeel van 16,3%, een groei van 16% ten opzichte van april 2013. 

De resultaten zijn tot stand gekomen door goede performance van Comedy Central, Discovery Channel, ID, MTV, National Geographic Channel en TLC. Al deze zenders hadden de beste aprilmaand ooit op de eigen kerndoelgroep. 

Op Comedy Central werden de South Park weekendmarathon en de Graham Norton Show goed bekeken. De marathon van Apocalypse: World War 2 was een succes voor National Geographic Channel. TLC behaalde het hoogste aantal kijkers ooit voor één van haar programma’s: op zaterdag 19 april keken er gemiddeld 158.000 kijkers (6+jaar) naar Extreme Couponing All Stars. 

BrandDeli is een mediabedrijf dat is ontstaan uit een samenwerking tussen Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal twaalf lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel spot, online als Brand Partnerships. 

www.branddeli.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken