Condé Nast en IDG automatiseren banner-verkoop
- Media
- 27 mei 2014 @ 11:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineVerkoopOnline advertisingMediastrategie
- 27 mei 2014 @ 11:58
- Redactie Media
Twee Amerikaanse uitgevers automatiseren hun online advertentieverkoop. IDG, in Nederland bekend van Webwereld, bouwt zelf een netwerk, terwijl glossy-koningin Condé Nast een samenwerking is aangegaan met Google.
IDG, dat al een marktplaats voor retargeting had opgezet, stapt nu ook in de markt van geautomatiseerde inkoop van advertenties, zo meldt Emerce. Amerikaanse marketeers kunnen via het netwerk en de Big Data van IDG gericht doelgroepen benaderen. Het bedrijf benadrukt op MediaPost het onderscheid tussen retargeting en deze nieuwe dienst voor 'programmatic direct'.
Ook Condé Nast, bekend van glossies als Vanity Fair en Allure, zet nadrukkelijk in op ‘programmatic adverting’ voor haar websites, zo meldt AdAge. De intensieve samenwerking met Google wordt vanuit de uitgever aangestuurd door Alanna Gombert, een digitale routinier met een verleden bij Yahoo.
'Programmatic was altijd erg direct-response gedreven', zegt Gombert tegen AdAge. 'Wij willen de markt leren hoe je online merkcampagnes kunt draaien met heel veel impact.' Condé Nast en Google zetten vooral in op de verkoop van Google's Lightbox-ads.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- ad sales
- programmatic
- automatisering
- banners
- reclame
- IDG
- Condé Nast
- verkoop
- AdAge
- online advertising
- uitgeverij
- websites
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing