Condé Nast en IDG automatiseren banner-verkoop

Condé Nast en IDG automatiseren banner-verkoop
  • Media
  • 27 mei 2014 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineVerkoopOnline advertisingMediastrategie

Twee Amerikaanse uitgevers automatiseren hun online advertentieverkoop. IDG, in Nederland bekend van Webwereld, bouwt zelf een netwerk, terwijl glossy-koningin Condé Nast een samenwerking is aangegaan met Google.

IDG, dat al een marktplaats voor retargeting had opgezet, stapt nu ook in de markt van geautomatiseerde inkoop van advertenties, zo meldt Emerce. Amerikaanse marketeers kunnen via het netwerk en de Big Data van IDG gericht doelgroepen benaderen. Het bedrijf benadrukt op MediaPost het onderscheid tussen retargeting en deze nieuwe dienst voor 'programmatic direct'. 

Ook Condé Nast, bekend van glossies als Vanity Fair en Allure, zet nadrukkelijk in op ‘programmatic adverting’ voor haar websites, zo meldt AdAge. De intensieve samenwerking met Google wordt vanuit de uitgever aangestuurd door Alanna Gombert, een digitale routinier met een verleden bij Yahoo. 

'Programmatic was altijd erg direct-response gedreven', zegt Gombert tegen AdAge. 'Wij willen de markt leren hoe je online merkcampagnes kunt draaien met heel veel impact.' Condé Nast en Google zetten vooral in op de verkoop van Google's Lightbox-ads.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken