Exterion Media lanceert nationaal Out of Home panel work.shop.play.

Exterion Media lanceert nationaal Out of Home panel work.shop.play.
  • Media
  • 22 mei 2014 @ 17:38
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekOutdoor

Exterion Media Nederland lanceert het nationale Out of Home onderzoek panel work.shop.play, het grootse online panel waarmee Exterion Media 2-wekelijks onderzoek doet naar het gedrag van Nederlanders buitenshuis.

Het hele jaar door worden er rondom specifieke thema’s vragen aan panelleden gesteld en kunnen de Nederlanders hun mening geven. work.shop.play. moet Exterion Media diepgaand inzicht geven in het gedrag van consumenten als zij onderweg zijn. Hiermee is Exterion Media koploper om hoogwaardige insights te verkrijgen die adverteerders en mediabureaus helpen om hun communicatiemoment en boodschap nog beter af te stemmen. 

Als beloning voor hun deelname maken de panelleden kans op coole prijzen zoals een iPad mini of festivalkaartjes, maar dat is slechts bijvangst. Veel mensen vinden het namelijk leuk om hun mening te geven over bepaalde thema’s en dat levert bovendien de sterkste data op. De vragen hebben geen enkele commerciële verbinding, het panel is volledig transparant en de resultaten zullen gedeeld worden met de panelleden. 

Getargete wervingscampagne

Om leden voor het panel te werven zet Exterion Media (uiteraard) buitenreclame in. De work.shop.play.-campagne heeft een grote diversiteit aan uitingen (meer dan 18 uitingen) waarmee wordt ingespeeld op de locatie waar de uiting zichtbaar is. Naast posters op straat en op het NS-station is de campagne door vertaald naar Social Interaction abri’s, mobile en email en digitaal, de complete mix van middelen die Exterion Media biedt. De campagne is samen met ‘Een Ander Bureau’ uit Haarlem bedacht en uitgewerkt. 

Doelstelling 1.500 panelleden

Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director bij Exterion Media: 'Met de campagne hebben we al onze middelen ingezet. Van posters op unieke en specifieke locaties waarbij we de locatie als content gebruiken om de relevantie van de boodschap kracht te geven, maar we maken ook gebruik van onze targetmogelijkheden op mobile, email, tablet, Social Interaction abri’s en digitale locaties. Naar verwachting hebben we binnenkort ruim 1.500 leden en zullen we uitgroeien naar 5.000. In de UK heeft Exterion Media inmiddels het grootste panel en de insights leveren daar iedere keer weer unieke kijkjes in het gedrag van de consument op.'

Stan van Doggenaar en Hans Vos van Een Ander Bureau: 'Work.shop.play. vroeg om een gedurfde introductiecampagne. Dat vragen alle klanten, maar het komt weinig voor dat er ook daadwerkelijk voor gekozen wordt. Nu wel. Da's erg leuk werken voor een bureau, dat altijd voor meer lef in communicatie pleit. De soms nogal stevige statements, taalkundig weinig subtiel, zijn prikkelend en specifiek op maat van specifieke locaties geschreven. Daarmee hopen we op een glimlach, ergernis of gewoon instemming.  En natuurlijk op reacties van het publiek om hun mening over dat onderwerp te geven. Wij hebben ons met de uitvoering vermaakt en hopen dat dat ook voor de passant het geval is.'

www.workshopplay.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken