Facebook wijzigt standaard privacyinstellingen
- Media
- 23 mei 2014 @ 09:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineSocial media
- 23 mei 2014 @ 09:45
- Redactie Media
Op Facebook deel je wat je wilt met wie je wilt. Dat kan variëren van een één-op-één gesprek met een goede vriend tot een fotoalbum dat je openbaar plaatst. Sommige mensen delen graag alles openbaar, anderen geven aan dat ze het fijner vinden om hun inhoud alleen te delen met goede vrienden. Facebook begrijpt dat het vervelender is als je per ongeluk iets dat voor een kleine groep bedoeld was deelt met iedereen, dan andersom. Hierop voortbordurend heeft Facebook besloten dat de standaard privacyinstellingen van nieuwe gebruikers standaard op ‘vrienden’ staat. Voorheen was dit ‘openbaar’.
Mensen die voor het eerst iets op Facebook plaatsen zullen een melding zien waarin ze worden gevraagd de privacy van de status update in te stellen. Als er geen keuze wordt gemaakt zal de privacy standaard worden ingesteld op ‘vrienden’. Deze instelling kan later altijd worden veranderd, ook voor updates die al gepubliceerd zijn.
Mensen die al langer gebruik maken van Facebook geven ook wel eens aan dat ze bang zijn dat ze per ongeluk inhoud delen met een te breed publiek. De komende weken zal Facebook starten met het testen van nieuwe en uitgebreide privacy check-up. Deze check-up laat gebruikers een paar stappen volgen waarbij de privacyinstellingen van status updates, apps die ze gebruiken en persoonlijke informatie worden getoond en eventueel veranderd kunnen worden.
In de afgelopen maanden heeft Facebook verschillende nieuwe hulpmiddelen en functies ontwikkeld om de volle controle te bieden aan gebruikers over wat ze delen en met wie: Herinnering bij openbaar publiceren: een snelle reminder voor mensen die iets openbaar op Facebook plaatsen om er zeker van te zijn dat wat ze delen ook openbaar bedoeld is.
Versimpelde manier om publiek te kiezen: In de Facebook app voor iPhone zien mensen bovenaan het scherm met wie ze een status update delen. Facebook werkt aan vergelijkbare verbeteringen voor andere platforms.
Login en verbeterde controle voor Facebook Login: Anonymous Login is een nieuwe manier om in te loggen op apps zonder persoonlijke informatie van Facebook te delen met de ontwikkelaar. Het nieuwe Facebook Login geeft gebruikers de regie over wat ze delen met apps.
Nieuw ontworpen controlepaneel voor apps: Een nieuw dashboard dat een lijst van apps die iemand gebruikt laat zien en mensen de mogelijkheid geeft om instellingen van apps te wijzigen, of zelfs apps compleet laat verwijderen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing