Het Financieele Dagblad lanceert FD Energie Pro

Het Financieele Dagblad lanceert FD Energie Pro
  • Media
  • 26 mei 2014 @ 09:47
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekOnlineZakelijkInnovatie

Het Financieele Dagblad lanceert vandaag een nieuwe digitale uitgave voor lezers die zich professioneel met het energievraagstuk bezighouden. FD Energie Pro biedt wekelijks een gebalanceerde mix van interviews, duiding, achtergrondinformatie en commentaar bij actuele ontwikkelingen in de energiewereld. Het FD heeft de ambitie om Energie Pro te laten uitgroeien tot 'hét toonaangevende energiemedium in Nederland'.

FD Energie Pro is de tweede in een reeks van gespecialiseerde digitale publicaties voor professionals. In november 2013 werd FD Pensioen Pro geïntroduceerd. Niche-publicaties passen in de strategie van het FD om lezersinkomsten te laten groeien. De zakenkrant kiest ervoor om de domeinen waarin het reeds een sterke journalistieke positie heeft verder uit te bouwen middels Pro-uitgaven.

'Energie is een belangrijk economisch en maatschappelijk thema', zegt FD-hoofdredacteur Jan Bonjer. 'We bereiken via de krant en de website al veel energieprofessionals. Voor die doelgroep gaan we nu nog meer overzicht, inzicht en vooruitzicht bieden, en dat gaan we doen met Energie Pro.'

Voor FD Energie Pro is een aparte, compacte redactie opgezet, die diepgravende artikelen over een veelheid aan energievraagstukken schrijft. Ook vindt er kruisbestuiving plaats tussen de redactie van Energie Pro en de gespecialiseerde energieredacteuren van de dagellijkse krant.

De artikelen zijn exclusief voor abonnees van FD Energie Pro en zijn niet eerder verschenen in Het Financieele Dagblad of op FD.nl. Het omgekeerde geldt wel: de website van FD Energie Pro brengt een continue stroom energiegerelateerde nieuwsartikelen afkomstig van de FD-website. Met FD Energie Pro zijn lezers dus volledig geïnformeerd op energiegebied.

FD Energie Pro verschijnt voortaan iedere dinsdag en is bedoeld voor vakspecialisten in de energiewereld: ondernemers in (duurzame) energie, bestuurders en managers van energiebedrijven en energieintensieve industrieën, (olie)handelaren, energiejuristen, adviseurs en beleidsmakers. De niche-titel wil deze doelgroep nieuwe inzichten en analyses bieden, maar ook inspirerende reportages en interviews, gericht op hoe energie zich in de toekomst zal ontwikkelen.

Energie Pro wil ook hét podium zijn waarop spelers uit de energiewereld elkaar virtueel ontmoeten en discussiëren. Artikelen kunnen van commentaar worden voorzien, en worden gedeeld via sociale netwerken als LinkedIn, Twitter en Facebook.

De website van Energie Pro is responsive, waardoor hij ontimaal te lezen is op elk device, van desktop computer tot smartphone. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken