Marjan Luit stopt als marketingmanager Grolsch

Marjan Luit stopt als marketingmanager Grolsch
  • Media
  • 12 mei 2014 @ 14:20
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MarketingPersonaliaMerken

Grolsch moet op zoek naar een nieuwe marketingmanager. Marjan Luit stopt na een dienstverband van acht jaar bij de bierbrouwer en gaat aan de slag als interim marketing- en mediamanager.

Morgen is Luits laatste dag. Ze is inmiddels druk bezig met het regelen van KvK-inschrijvingen en VAR-verklaringen voor haar eenvrouwszaak Luit Marketing. ‘Het is een rationele én emotionele keuze voor meer vrijheid’, zegt Luit tegen MarketingTribune. ‘Ik heb in totaal twintig jaar in loondienst gewerkt als marketeer. Ik heb echt alles gedaan, ben heel allround. Ik vond het tijd voor iets anders.’

Luit vindt het tijd voor een ‘frisse wind’. Daar speelde de overname van Grolsch door SABMiller ook wel deels een rol bij. ‘Als ik had willen doorgroeien, zou ik naar het buitenland moeten gaan. Daar had ik geen zin in, ik ben erg verknocht aan dit kikkerlandje.’

De vertrekkende Grolsch-marketeer is al volop in gesprek met bemiddelaars voor marketingprofessionals. Is het denkbaar dat ze aan de slag gaat voor een biermerk, of misschien zelfs wel freelance voor Grolsch? ‘Ik ga nu eerst even afkicken van bier. Op termijn sluit ik het niet uit, maar zeker nu nog even geen ander biermerk. Het zou ook niet echt in lijn zijn met de frisse wind die ik zoek. Bovendien ben ik erg loyaal aan Grolsch.’



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken