Belgisch voetbal gebruikt platform Sports Alliance
- Media
- 17 jun 2014 @ 09:39
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CommunityVoetbalActivatieOnline
- 17 jun 2014 @ 09:39
- Redactie Media
Vandaag trapt het Belgisch nationaal voetbalelftal af op het WK in Brazilië. Tegelijk heeft de Jupiler Pro League, de eredivisie van onze zuiderburen, een driejarig contract gesloten met Sports Alliance. De Pro League-clubs uit België kunnen voortaan gericht en persoonlijk communiceren met hun supporters via het nieuwe Supporter Marketing Platform van dit sportmarketingbedrijf.
Sports Alliance levert niet alleen het platform maar gaat de clubs ook actief ondersteunen bij het ontwikkelen en uitvoeren van een marketingbeleid gericht op de supporters. Het Supporter Marketing Platform voor de Pro League bestaat uit een LeagueMarketingDatabase, een Campagne Management-tool, e-mailmarketing en Business Intelligence voor de analyse van de supporter-data.
De Pro League organiseert de Belgische voetbalcompetitie in de eerste nationale afdeling onder de naam ‘Jupiler Pro League’ en treedt op als belangenvereniging voor de voetbalclubs-leden die uitkomen in deze competitie. Om de relatie tussen de clubs, de Pro League en haar supporters te versterken hebben de marketeers behoefte aan een tool waarmee gericht gecommuniceerd kan worden met verschillende doelgroepen.
Door het gebruik van verschillende systemen voor ticketing, website en webshop, is de data die clubs voor hun communicatie richting doelgroepen gebruiken vaak vervuild. Het Sports Alliance platform voorziet in het dagelijks opschonen, valideren en ontdubbelen van supporter gegevens zodat persoonlijke en gerichte communicatie mogelijk wordt. Het platform bestaat voor elke club uit een ClubMarketingDatabase (een datawarehouse voor het opschonen, ontdubbelen en opslaan van supporter gegevens), een Campagne Management tool (voor het maken en analyseren van campagnes) met daaraan gekoppeld de CommunicatorCorp email marketingtool (voor het versturen van emailcampagnes) en een Contact Management systeem (voor het opzoeken en wijzigen van individuele supporter profielen).
Ludwig Sneyers, directeur-generaal van de Jupiler Pro League: 'Wij hebben voor Sports Alliance gekozen omdat zij vooral marketeers zijn en daarna pas engineers. De invoering van een Supporter Marketing beleid bij de Pro League-clubs vergt meer dan alleen de invoering van een systeem. Sports Alliance gaat verder waar traditionele systeem leveranciers ophouden, zij ondersteunen hun klanten actief bij het realiseren van hun Marketing doelstellingen.'
'Wij zijn trots dat de Pro League ons het vertrouwen heeft gegeven voor het realiseren van een Supporter Marketing platform voor de hele liga. Wij zijn ervan overtuigd dat we, met ons platform in combinatie met actieve marketing ondersteuning, de clubs en de Pro League kunnen helpen om door gerichte en persoonlijke marketing de relaties met club-supporter en liga-supporter te verbeteren', aldus Henk-Frits Verkerk, directeur Sports Alliance.
Sports Alliance is marktleider in Engeland en Nederland op het gebied van Supporter Marketing Diensten voor sportclubs en Liga’s. Het bedrijf heeft een veelheid aan ervaring in Marketing & IT en verkoopt deze ervaring in de vorm van marketingdiensten. Deze diensten zijn speciaal ontworpen voor alle partijen die willen uitblinken op het gebied van club-supporter en liga-supporter relaties. Sports Alliance helpt onder andere clubs als Aston Villa, Tottenham Hotspur, Vitesse, ADO Den Haag en Heracles om een marketingplatform voor supporters te realiseren en te onderhouden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- voetbal
- fans
- LeagueMarketingDatabase
- Pro League
- België
- data
- Supporter Marketing Platform
- Business Intelligence
- E-mail Marketing
- platform
- Sports Alliance
- tool
- marketing
- Jupiler
- sportmarketing
- supporters
- eredivisie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing