Clear Channel wint abri-concessie Maastricht
- Media
- 24 jun 2014 @ 00:16
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OutdoorReclameZakelijk
- 24 jun 2014 @ 00:16
- Redactie Media
Clear Channel Hillenaar heeft de abri-concessie in Maastricht gewonnen. Onlangs werd al de gemeente Tilburg aan het netwerk toegevoegd en nu behoort ook Maastricht exclusief tot het groeiende aanbod van de buitenreclame-exploitant.
Met het winnen van Maastricht én de aanwezigheid in alle gemeenten van de provincie Limburg is Clear Channel dé outdoor-aanbieder van deze provincie.
De sfeervolle binnenstad van Maastricht heeft een enorme aantrekkingskracht op zowel de bewoners als toeristen. De hoofdstad van Limburg telt ruim 120.000 inwoners en verwelkomt jaarlijks ongeveer een half miljoen toeristen uit binnen- en buitenland. Clear Channel neemt de concessie over van JCDecaux en gaat deze culturele en gastronomische hoofdstad voorzien van compleet nieuw straatmeubilair. Met ingang van december exploiteert Clear Channel in totaal 488 nieuwe reclamevakken, verdeeld over 142 abri’s en 110 infopanelen op strategische locaties. Naast de reeds bestaande panelen in parkeergarages komt het totaal aantal vakken op 585.
Algemeen directeur Jeroen Hillenaar is trots dat zijn bedrijf deze aanbesteding heeft gewonnen en daarmee haar aanwezigheid in Limburg heeft verankerd: 'Als startend ondernemer exploiteerde ik in de jaren negentig een bescheiden aantal buitenreclame panelen in Limburg. Inmiddels bieden wij adverteerders een indrukwekkend landelijk medianetwerk met onovertroffen bereik, maar de gemeente Maastricht stond al die tijd bovenaan de verlanglijst. Dat Clear Channel deze prachtige stad nu exclusief en voor minimaal 15 jaar aan haar netwerk mag toevoegen, is natuurlijk geweldig.'
Vanwege het aantal toeristen en de vele evenementen is Maastricht een aantrekkelijke stad voor adverteerders. De stad bruist van de activiteiten en hanteert de seizoenen als basis voor de publiekstrekkers ‘During TEFAF’, ‘Cultuurzomer Maastricht’, ‘Chateau Maestricht’ en ‘Magisch Maastricht’. De stad biedt daarnaast vele landelijk bekende festivals en publiekstrekkers, zoals André Rieu op het Vrijthof, Maastricht aan Tafel, het Preuvenemint, Festival Bruis, INKOM en Het Parcours.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- gewonnen
- Clear Channel
- Limburg
- Jeroen Hillenaar
- concessie
- outdoor
- abri
- buitenreclame
- Hillenaar
- infopanelen
- Maastricht
- Tilburg
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing