Graanadvertentie lanceert HBO-serie The Leftovers
- Media
- 30 jun 2014 @ 14:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOutdoorCampagnesReclame
- 30 jun 2014 @ 14:20
- Redactie Media
Ter promotie van de nieuwe dramaserie The Leftovers onthult HBO vandaag een gigantische graanadvertentie. Met de tekst 'What if your pilot disappeared?' worden passagiers van honderden internationale vluchten aan het denken gezet. Want wat gebeurt er als 2% van de wereldbevolking - waaronder je partner, je kind of je piloot - zonder verklaring verdwijnt? Het gebeurt in The Leftovers.
Regisseur Damon Lindelof, internationaal doorgebroken met de succesvolle tv-serie Lost, bewandelt met The Leftovers opnieuw het pad van mysterie. Dat was voor HBO aanleiding om met behulp van een enorme graanadvertentie de serie onder de aandacht te brengen bij het grote publiek. The Leftovers, met in de hoofdrol Justin Theroux en Liv Tyler, is de komende weken bij HBO te zien.
De graanadvertentie beslaat een tarweakker van 365 x 120 meter en loopt parallel aan de A4 bij Schiphol. In totaal heeft het ruim 120 uur geduurd om alles uit te maaien. De verwachting is dat verspreid over drie maanden ongeveer 1,2 miljoen passagiers de graanadvertentie gaan zien. Vanaf de Kaagbaan, de drukste landingsbaan van Schiphol, is de uiting op 400 meter hoogte het best zichtbaar.
Naast de graanadvertentie zet HBO tv-commercials, abri’s en online bannering in om The Leftovers meer bekendheid te geven. De eerste aflevering is gedurende een periode van vier weken gratis te bekijken via www.hbogo.nl, de streamingservice van de betaalzender. Na True Detective, Looking en Silicon Valley is The Leftovers de vierde nieuwe serie die dit jaar bij HBO in première gaat.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- bereik
- promotie
- luchtreclame
- out of home
- graanadvertentie
- HBO
- reclame
- Schiphol
- outdoor
- The Leftovers
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing