IAB past Mobile Advertising Standaarden aan
- Media
- 13 jun 2014 @ 17:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingOnline
- 13 jun 2014 @ 17:00
- Redactie Media
Tijdens Digital Marketing Live! heeft de taskforce Mobile van IAB Nederland aangepaste Mobile Advertising Standaarden, bestaande uit acht standaard mobiele advertentieformaten, bekend gemaakt.
In de exploderende markt die mobile advertising heet, groeit de vraag naar standaardisatie en hanteerbare guidelines. Om de verkoop en inkoop van mobile advertising te vergemakkelijken, alle partijen van de juiste en begrijpelijke informatie te voorzien en uniformiteit te stimuleren, heeft de taskforce besloten om de Mobile Advertising Standaarden aan te passen: zo worden nu internationaal gezien acceptabele benamingen gebruikt en zijn er mobile video specificaties toegevoegd.
Deze standaarden passen ook perfect bij de IAB Display Advertising standaarden.
De standaarden zijn toepasbaar voor zowel mobile web als in- app campagnes en bevatten display en rich media specificaties.
IAB Nederland heeft ervoor gekozen om in dit document de meest voorkomende en door elke bij IAB aangesloten exploitant ondersteunde advertentie posities te benoemen.
De acht standaard mobiele advertentieformaten:
Smartphone Standaard | Max px | Max kb |
Single banner | 640×100 | 40 |
Double size banner | 640×200 | 40 |
Half page banner | 640×500/640×480 (phased out in 2014) | 40 |
Full page Banner | 640×960 | 60 |
Tablet Standaard | Max px | Max kb |
Medium rectangle | 600×500 | 40 |
Floor ad | 728×60 | 40 |
Full page banner – Portrait | 1536×2048 | 99 |
Full page banner – Landscape | 2048×1536 | 99 |
Leaderboard | 728×90 |
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing