IKEA is populaire vergaderplek voor ZZP'ers
- Media
- 20 jun 2014 @ 09:42
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkMerkenDoelgroep
- 20 jun 2014 @ 09:42
- Redactie Media
ZZP’ers die geen vast eigen kantoor hebben maar wel veel onderweg zijn, kiezen met overgrote meerderheid (62%) de restaurants van IKEA als geschikte plek om te vergaderen, te werken en af te spreken. Dat blijkt uit een online enquête onder de leden van ZZP Netwerk Nederland.
De redenen waarom IKEA als beste uit de bus komt zijn logisch en begrijpelijk. De locaties zijn goed bereikbaar, de koffie smaakt goed en de prijzen in het restaurant zijn laag. In de IKEA-vestigingen in Haarlem (Waarderpolder), Amsterdam (Zuidoost), Heerlen en Delft zijn zelfs al kleine ZZP-communities aan het ontstaan, waar één keer per maand speciale ZZP-ontbijtsessies worden georganiseerd. Zeer laagdrempelig: voor minder dan 2 euro heb je bij de IKEA al een goed ontbijt.
En het heeft ook wel iets', zegt Jerry Helmers, voorzitter van ZZP Netwerk Nederland en bekend van zijn betweterige columns in De Telegraaf. 'De restaurants zijn basic, niet super-de-luxe, maar toch aantrekkelijk.'
IKEA heeft wel een nadeel: in de restaurants zijn nauwelijks stopcontacten te vinden voor de meegebrachte laptops en IPads. Echter, de WIFI-verbinding is razendsnel. Andere locaties die onderzocht zijn, zijn McDonald's, BurgerKing, La Place en AC Restaurants.
LaPlace werd vooral als te duur ervaren. Ook is de kwaliteit van het eten bij La Place niet altijd even uitmuntend. McDonald's is populair omdat deze ook op veel locaties is te vinden, maar de internetverbinding is niet altijd even snel én de McDonalds’s zijn niet altijd even schoon.
'Voor ZZP’ers voor wie het niet loont om een vaste werkplek of kantoor ergens te huren, omdat ze veelal onderweg zijn met en naar allerlei afspraken, zijn de genoemde hotspots uitstekende locaties om elkaar te ontmoeten, zo blijkt maar weer', zegt Helmers. 'En hoe mooi is het niet om te horen dat deze plekken zelfs ertoe leiden dat ondernemers elkaar leren kennen.'
Uit het onderzoek bleek ook dat veel ZZP’ers, die geen vast (extern) kantoor of werkplek hebben, regelmatig op deze plekken hun opdrachten verder uitwerken. 'Je hebt immers toch wat reuring om je heen; dat is altijd beter dan alleen maar ‘alleen’ thuis zitten.' Ook op dit criterium scoorde IKEA bovengemiddeld.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing