Uitgeverij Brandt debuteert met Bowie, Messi, Ronaldo

Uitgeverij Brandt debuteert met Bowie, Messi, Ronaldo
  • Media
  • 25 jun 2014 @ 12:25
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintStrategiePromotie

Deze week is een nieuwe uitgever van start gegaan: uitgeverij Brandt publiceerde gisteren zijn eerste catalogus met negen fictie- en non-fictietitels die vanaf oktober in de boekhandel verschijnen. Belangrijke publicaties zijn een biografie van David Bowie en jeugdboeken over de voetballers Messi en Ronaldo.

Een aantal auteurs neemt uitgever Paul Brandt mee van zijn vorige werkgever, Nijgh & Van Ditmar, zoals Bettine Vriesekoop en Edwin Winkels, en in een volgende aanbieding Eveline Stoel, de bestsellerauteur van Asta's ogen.

Het is best bijzonder dat Brandt als startende uitgeverij de vertaalrechten wist te verwerven van drie grote internationale titels: twee jeugdboeken over voetballers Lionel Messi en Cristiano Ronaldo, en de grote, nieuwe biografie over David Bowie (Simon & Schuster, najaar 2014). De lancering van de laatste titel wordt opgeluisterd door een Bowie-avond met Nederlandse artiesten, eind oktober in Paradiso in samenwerking met de Vara-gids.

Uitgeverij Brandt is een bewust kleine, onafhankelijke uitgeverij van literaire fictie en non-fictie. Oprichter en uitgever Paul Brandt werkte eerder als redacteur voor de uitgeverijen Schuyt & Co, Thomas Rap en tot 2014 als hoofdredacteur van Nijgh & Van Ditmar. Behalve hijzelf maken Juliët Jonkers (voorheen Prometheus/Bert Bakker, TenPages) en Cathelijne Esser (vele opdrachtgevers, waaronder Atlas Contact, A.W. Bruna, Ambo) deel uit van het kernteam.

'In deze dynamische tijd in het boekenvak kies ik er bewust voor een select aantal titels aan te bieden, zodat we veel tijd en aandacht aan ieder boek afzonderlijk kunnen besteden', zegt Paul Brandt. 'Op die manier blijven we flexibel en kunnen we met verschillende constructies werken, al naar gelang wat het best bij de auteur past.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken