Uitgeversverbond NUV werkt samen met NVPI
- Media
- 25 jun 2014 @ 08:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekPrintPolitiek
- 25 jun 2014 @ 08:24
- Redactie Media
Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) gaat een structurele samenwerking aan met NVPI. Daarmee bundelen de beide brancheorganisaties kennis en expertise en versterken ze hun lobby namens de creatieve media-industrie. Om hier optimale invulling aan te geven neemt NVPI vanaf morgen zijn intrek in het pand waarin ook het NUV is gevestigd.
Aanleiding voor de samenwerking zijn de ontwikkelingen in de media-industrie. Door de digitalisering vervagen de grenzen tussen verschillende creatieve disciplines. Veel leden van het NUV en van NVPI hebben een breed portfolio en maken daarbij gebruik van alle mogelijke offline en online kanalen.
Daarbij hebben mediaproducenten in toenemende mate te maken met dezelfde vraagstukken, kansen en bedreigingen. Deze verbreding in de markt vraagt om een intensievere samenwerking tussen brancheorganisaties die de markt vertegenwoordigen.
Met de structurele samenwerking sluiten het NUV en NVPI aan op de marktontwikkelingen. Het delen van kennis en expertise in gemeenschappelijke dossiers, zoals het auteursrecht, maakt het mogelijk om de leden ook in de toekomst optimale dienstverlening te kunnen blijven bieden.
Daarnaast vergroot de samenwerking innovatieve draagkracht en wordt de lobby versterkt, doordat het NUV en NVPI gezamenlijk een groot deel van de creatieve media-industrie vertegenwoordigen: uitgevers, producenten en exploitanten van media en entertainment.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing