IOC heeft plannen voor Olympisch tv-kanaal
- Media
- 21 jul 2014 @ 11:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieSportmarketingReclameSport
- 21 jul 2014 @ 11:01
- Redactie Media
Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft plannen om een eigen Olympisch tv-kanaal te starten. De zestien bestuurders van het IOC hebben het plan inmiddels goedgekeurd. In december wordt het voorstel aan de overige IOC-leden voorgelegd.
Het nieuwe tv-kanaal moet de Olympische sporten gaan promoten tussen de Olympische Spelen in. Bovendien krijgt de zender als doel mee om de jeugd te enthousiasmeren voor de Olympische gedachte. Het kanaal dient naar het model van het National Geographic Channel te worden opgezet.
Belangrijke voorwaarde is dat het IOC de medewerking krijgt van sportfederaties, nationale Olympische comités, tv-netwerken en sponsors. Het idee van een Olympisch televisiekanaal wordt in december aan de IOC-leden voorgelegd tijdens een speciale vergadering in Monaco.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- promotie
- tv-kanaal
- voorstel
- sport
- National Geographic
- IOC
- leden
- televisie
- Olympische Spelen
- zender
- kanaal
- plan
- content
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing