Nielsen breidt verder uit in Oost-Europa
- Media
- 29 jul 2014 @ 14:54
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkOnderzoekMediastrategieMarketing
- 29 jul 2014 @ 14:54
- Redactie Media
Nielsen heeft de Mediaresearch Group overgenomen door een aandeel van 51% te nemen in dit onderzoeksbureau. Hiermee breidt het mondiaal opererende Nielsen, actief op het gebied van marketinginformatie en onderzoek, zijn positie in Oost-Europa verder uit met Tsjechië en Bulgarije.
In Europa is Nielsen actief op het gebied van kijkonderzoek voor televisie, het meten van digitale media en in het bijzonder het meten van advertentiebereik en reclame-effect. Het bedrijf heeft daarmee een leidende positie binnen de media-industrie in belangrijke markten als België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland, Ierland, Noorwegen en Turkije.
Nielsen en Mediaresearch zullen de huidige oplossingen die Mediaresearch gebruikt voor het meten van media, blijven gebruiken om de continuïteit van de geleverde services aan tv-stations te garanderen. Tegelijkertijd krijgen klanten ook toegang tot de wereldwijd gebruikte producten en diensten van Nielsen.
Mediaresearch biedt op het moment de volgende diensten: elektronisch bereiksonderzoek televisie (tv-meters), monitoring van internetverkeer, socio-demografische gegevens van de internetpopulatie (NetMonitor) en registratie van mediabestedingen (Admosphere).
De overname biedt klanten van zowel Nielsen als Mediaresearch nieuwe mogelijkheden om inzicht te krijgen in hoe mensen media consumeren en welke producten ze kopen, waarmee ze klanten helpen om hun producten en diensten effectiever te vermarkten.
Nielsen Holdings is een wereldspeler op het gebied van marketinginformatie en onderzoek met een leidende positie op het gebied van marketing- en consumenteninformatie, media- en bereiksonderzoek, online intelligence en mobile measurement. Nielsen is actief in ongeveer honderd landen en heeft hoofdkantoren in New York en Diemen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- bedrijf
- Mediaresearch Group
- Nielsen
- marketinginformatie
- informatie
- kijkcijfers
- onderzoek
- marktonderzoek
- bureau
- Oost-Europa
- marketing
- NetMonitor
- overname
- Europa
- Admosphere
- markt
- Bulgarije
- Tsjechië
- uitbreiding
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing