NRC Charity Awards trekt ruim 200 goede doelen
- Media
- 31 jul 2014 @ 12:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijAwardPrintMedia
- 31 jul 2014 @ 12:02
- Redactie Media
Ruim 200 goede doelen hebben zich ingeschreven voor de vierde editie van de NRC Charity Awards. Het publiek kan stemmen tot medio september op zijn persoonlijke favoriet. De publieks- en juryprijzen worden op 24 september bekendgemaakt.
Alle deelnemende uitingen zijn vanaf vandaag te zien op NRCcharityawards.nl. Het is nu de beurt aan het publiek en de vakjury om de winnaars aan te wijzen. Dit jaar stond deelname wederom open voor alle goede doelen die staan ingeschreven bij Kennisbank Filantropie.
De vierde editie van de NRC Charity Awards bestaat dit jaar uit acht prijzen in vier categorieën, te weten Dierenwelzijn, Hulpverlening, Natuur & Milieu en Maatschappij & Welzijn. In elke categorie wordt een vakjury- én een publieksprijs uitgereikt. Zowel de vakjury- als de publieksprijs bestaat uit een spread (2/1 full colour) in NRC Handelsblad of nrc.next. Beide prijzen vertegenwoordigen een waarde van maximaal 75.000 euro.
De publieksprijs wordt uitgereikt aan het goede doel dat volgens het publiek de meest indrukwekkende advertentie ingestuurd heeft. Iedereen die via de site NRCcharityawards.nl een stem uitbrengt, maakt daarnaast kans op een van de drie digitale abonnementen van zes maanden op NRC Handelsblad of NRC.next. Stemmen kan tot en met maandag 15 september 2014, ook via de mobiele website.
De vakjuryprijs wordt na twee ronden toegekend. In de eerste ronde selecteren Peter Vandermeersch (hoofdredacteur NRC Handelsblad) en Marc van Gurp (Osocio) per categorie 6 inzendingen die worden gepubliceerd in doordeweekse edities van NRC Handelsblad, van eind juli tot en met eind augustus 2013. Daarmee worden per dag een half miljoen betrokken lezers van NRC Handelsblad bereikt. De vakjury beoordeelt in de tweede ronde de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld, de kracht van de boodschap en de impact.
De eerste jurering heeft inmiddels plaatsgevonden. 'Dit jaar zijn de vakjuryprijzen te verdelen in 4 categorieën', aldus Peter Vandermeersch. 'Per categorie konden we zes inzendingen selecteren, maar de keuze uit meer dan tweehonderd inzendingen was enorm lastig. De inzendingen zijn ook dit jaar weer van hoge kwaliteit.'
De winnaars van zowel de vakjuryprijs als de publieksprijs worden 24 september bekend gemaakt. Zij mogen dan hun prijs in ontvangst nemen en ontvangen daarbij advertentieruimte in NRC Handelsblad of nrc.next ter waarde van maximaal 75.000 euro.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- charity
- goede doelen
- publieksprijs
- stemmen
- Peter Vandermeersch
- jury
- NRC Charity Awards
- NGO
- NRC.next
- NRC
- Marc van Gurp
- prijs
- Osocio
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing