Persgroep verkoopt Computable aan Jaarbeurs

Persgroep verkoopt Computable aan Jaarbeurs
  • Media
  • 1 jul 2014 @ 09:14
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineMediaVerkoop

Jaarbeurs neemt ICT-vakblad Computable over van uitgeverij De Persgroep. Het betreft een strategische overname door de evenementenorganisator, die bezig is met het uitrollen van een digitale strategie. Met deze overname hoopt Jaarbeurs zijn online positie in de zakelijke IT-markt te versterken.

Volgens Henk Broeders, directievoorzitter van Jaarbeurs, past de overname duidelijk binnen de strategie van het bedrijf: ‘Jaarbeurs is er voor ondernemend Nederland in al haar verschijningsvormen. We verbinden mensen en markten en zetten hiermee letterlijk handel in beweging. Het is dan ook logisch dat we onze klanten, 365 dagen per jaar, meerdere kanalen bieden om met hun klanten in contact te komen.’

Al bijna een halve eeuw is Computable de meest gelezen informatiebron over ict-banen, -producten, en -diensten in Nederland met het hoogste bereik onder ict-beslissers en -professionals. Computable informeert de doelgroep over de laatste marktontwikkelingen, analyses en achtergronden.

Computable.nl is het online platform voor dagelijks nieuws, marktontwikkelingen en business cases. Het medium werkt samen met ongeveer 1250 geselecteerde experts uit de it-markt. Zij delen zeer inhoudelijke vakkennis over diverse thema’s. Maandelijks raadplegen ongeveer 220.000 unieke bezoekers de website van Computable.

Exact een jaar na de overname van Marqit.nl heeft Jaarbeurs hiermee opnieuw een overname in het it-segment gerealiseerd. Bart Strijker, verantwoordelijk voor de digitale strategie en de online merken licht toe: ‘Wij binden communities en zijn van mening dat digitaal verbinden de basis is voor fysiek verbinden op bijvoorbeeld beurzen of tijdens evenementen. Met Marqit, onze it-beurzen en nu Computable kunnen wij het gehele jaar door de dialoog voeren met onze klanten en bezoekers in het it-segment. Dit gaat met de toevoeging van het merk Computable een versnelling krijgen. Ik ben dan ook erg blij met deze logische volgende stap in de transitie van Jaarbeurs.’

Computable past in een sterk gedreven zakelijk georiënteerde organisatie. Voor De Persgroep aanleiding om na een strategische heroverweging Computable elders te willen onderbrengen. Sander van den Hout, directeur automotive & technology bij De Persgroep: ‘Jaarbeurs met zijn nieuwe koers heeft reeds vele sterke merken en producten binnen het it-segment. Met Marqit en de diverse it-beurzen voor professionele en verticale markten past Computable hier uitstekend bij. Dit ijzersterke merk krijgt zo de aandacht die het verdient.’ 

De Persgroep deed deze week overigens een nog veel grotere transactie: het kocht de mediatitels van investingsmaatschappij Mecom, waaronder de kranten van Wegener. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken