Axel Springer boekt 'digitale' winstgroei

Axel Springer boekt 'digitale' winstgroei
  • Media
  • 6 aug 2014 @ 15:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMediaZakelijkMediastrategie

Het Duitse mediaconcern Axel Springer heeft in het eerste half jaar van 2014 een omzet geboekt van 1,4 miljard euro. Vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder betekent dat een groei van 6,4%. De groei wordt in hoofdzaak gerealiseerd door de digitale resultaten van het concern.

Axel Springer benadrukt te zeggen dat alle onderdelen aan de huidige groei hebben bijgedragen, maar het grootste deel komt inmiddels uit 'krachtige en constante' prestaties op het online vlak. Bestuursvoorzitter Mathias Döpfner noemt de digitale activiteiten 'de centrale aanjager van duurzame winstgroei' binnen het bedrijf. Springer ziet ook het komende half jaar positief in, maar stelt dat het daarbij vermoedelijk om lage, enkelcijferige groei van de inkomsten zal gaan. 

Bekijk de gedetailleerde cijfers op AxelSpringer.de

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken