CEO Bert Habets over de halfjaarcijfers 2014 van RTL Nederland
- Media
- 21 aug 2014 @ 16:15
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 21 aug 2014 @ 16:15
- Redactie Media
Bert Habets, CEO RTL Nederland over de halfjaarcijfers 2014: 'Het macro-economische herstel in het eerste half jaar van 2014 vertaalt zich in een belangrijke groei van onze inkomsten uit televisie en onze digitale activiteiten. De strategie om een gebalanceerde mix aan te bieden van bestaand, nieuw en vernieuwd programma-aanbod blijft succesvol en zorgt voor behoud van ons marktleiderschap.
Op digitaal vlak constateren we een explosieve groei. Zowel het aantal bezoekers online als het aantal videoviews is met 25% toegenomen. Ons aanbod is steeds breder en beter toegankelijk voor de consument. De cross overs met Videoland met RTL-hits als 'Divorce’ en sterk groeiende catalogus aan Nederlandse filminvesteringen werpen zijn vruchten af. Op die gedachte bouwen we ook in de tweede helft van 2014 voort.
RTL bestaat dit jaar 25 jaar. Een mijlpaal. Zeker als je bedenkt dat de grondleggers van toen heel wat hebben moeten overwinnen om überhaupt te mogen uitzenden. Vandaag is RTL niet meer weg te denken uit de Nederlandse samenleving. We zijn van een enkele zender met lef uitgegroeid tot een breed mediabedrijf dat de consument 24/7 amuseert en informeert.
Om ook de komende 25 jaar succesvol te blijven, moeten we blijven pionieren en grenzen verleggen. Elke dag moeten we beschouwen als een nieuwe start, waarbij we alles op alles zetten om het verschil te maken voor de Nederlandse consument.'
Bekijk hier het financiële rapport van RTL Group.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing