Glimworm, Sanoma en Appsterdam presenteren de eerste Nederlandse hackathon voor iBeacon oplossingen
- Media
- 21 aug 2014 @ 08:51
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online
- 21 aug 2014 @ 08:51
- Redactie Media
De hackathon “iBeacon experience days” is een tweedaags festival over samenwerking, creativiteit en concepten rondom iBeacon. Ontwikkelaars, creatieven, marketeers en ondernemers komen samen om nieuwe applicaties en toepassingen voor de bluetooth zender en ontvanger iBeacon te bedenken en te ontwikkelen. Het evenement, op 23 en 24 augustus in het VondelCS in Amsterdam, staat open voor alle geïnteresseerden.
Na de succesvolle events iBeacon Discovery Day, Amsterdam Poetry Festival, and Bring Home the Beacon Hackathons, komen in dit nieuwe event individuen, de publieke en commerciële sector samen.
Sanoma heeft innovatie een vaste plek in haar organisatie gegeven door het Innovatielab. Met verschillende acceleratorprogramma’s en the lean startup methode zet het mediabedrijf vol in op innovatie. Na de onlangs succesvol afgeronde 4G accelerator in samenwerking met KPN is nu de samenwerking met Glimworm en Appsterdam opgezocht.
Lassi Kurkijarvi, Director Innovation Sanoma: 'De iBeacon is voor ons een interessante nieuwe ontwikkeling. Het biedt de mogelijkheid advertentiecampagnes concreet op de winkelvloer te meten en content op een relevante plek te communiceren. En dat is pas het begin. Met de hackathon hopen we dan ook de mogelijkheden nog verder te ontdekken. Daarnaast biedt het evenement ons de mogelijkheid in contact te komen met talent dat bij Sanoma wil werken en partners te spreken waar we samen mee kunnen innoveren om zo uiteindelijk onze klanten beter te helpen. Innoveren doe je samen.'
Jonathan Carter, Technical Director Glimworm: 'iBeacons bieden enorm veel mogelijkheden om betekenisvolle en interactieve content te leveren. We zijn dan ook erg blij dat onze partners Sanoma en Appsterdam samen met ons de mogelijkheden van de iBeacons willen ontdekken. Een hackathon is voor ons de manier om de ontwikkeling van de technologie en de mogelijkheden een positieve impuls te geven.'
De hackathon is gratis toegangelijk, hier vind je meer informatie over het evenement.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing