Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website

Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website
  • Media
  • 25 aug 2014 @ 09:18
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineE-commerceWebsite

Groupon lanceert vandaag de vernieuwde website in Nederland, evenals updates van de apps voor iPhone, Android en iPad. De nieuwe functies op de website en in de app maken het consumenten makkelijker om de deal te vinden waar zij op dat moment naar op zoek zijn. De website werd eerder al in de Verenigde Staten gelanceerd en wordt nu in fases uitgerold naar alle 48 landen waar Groupon actief is.

Groupon CEO Eric Lefkofsk: 'Groupon heeft zich ontwikkeld van een dagelijkse dealsite naar een echte online markt met een enorm mobiel bereik. Onze nieuwe site en mobiele apps maken het eenvoudiger en effectiever voor onze klanten om Groupon als eerste te checken als zij iets willen kopen waar en wanneer zij dat willen.' 

De nieuwe website maakt het voor consumenten simpel om intuïtief te zoeken en meer dan 200.000 wereldwijde Groupon-deals te ontdekken. Los van de nieuwe zoek-, ontdek-, shop- en locatiefuncties is de website sneller en heeft hij een nieuw design. De nieuwe website is overzichtelijk en de focus ligt op beeld.

 

Groupon-app ook vernieuwd

 

Groupon’s nieuwe online gebruikerservaring is ook doorgevoerd in de Groupon-app voor iPhone, Android en iPad. De Groupon-apps zijn inmiddels door bijna 92 miljoen mensen uit 43 landen gedownload. Nieuw is de dichtbij-tab, een tab in de mobiele app die laat zien welke Groupon-deals op dat moment bij jou in de buurt te koop zijn, of dat nu in je eigen buurt is of in een andere stad of land waar je op dat moment bent.

 

Highlights van de nieuwe website zijn onder meer:

  • Verbeterde zoek- en ontdekfunctionaliteit: zoekbalk aan de bovenkant van iedere pagina zodat consumenten sneller de juiste deal kunnen vinden.
  • Zoekfilters: samen met de resultaten van je zoekopdracht krijg je een aantal zoekfilters gepresenteerd. Daarmee kun je je zoekopdracht nog verder verfijnen om de voor jou meest relevante categorieën en collecties te vinden
  • Homepage: Tot nu toe deed één van de belangrijkste deals van die dag dienst als homepage. Nu toont de homepage een selectie van het grote aanbod aan deals, de categorieën die je kunt selecteren en natuurlijk de zoekbalk
  • Marktselectie: aan het Groupon Travel-aanbod zijn nu ook de Marktselectie toegevoegd. Dit zijn geselecteerde travel-deals van Expedia die Groupon aanbiedt. Hiermee voegt Groupon duizenden hotels toe aan haar aanbod. Deze deals zijn zonder kortingen die reguliere Groupon Travel-deals hebben. Bij aankoop van een Markselectie-deal krijg je wel 5 procent van het aankoopbedrag in Groupon-credits terug om te gebruiken bij een volgende aankoop van een Groupon deal. Door deze selectie toe te voegen aan het reguliere aanbod, kunnen consumenten voor iedere bestemming een accommodatie vinden op Groupon.

www.groupon.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken