Richard Otto en Ais Leuhery lanceren Spreekbuis.nl
- Media
- 12 aug 2014 @ 16:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineSocial media
- 12 aug 2014 @ 16:40
- Redactie Media
Vrijwel direct na de zomerstop in televisieland zal dit najaar Spreekbuis.nl als het nieuwe online platform voor omroepproffesionals starten. De initiatiefnemers zijn Richard Otto (MobileMarketing.nl) en Ais Leuhery (Sky Radio Group) in samenwerking met Media Werkplaats Hilversum. Het platform wordt door diverse omroeporganisaties en facilitaire bedrijven ondersteund, waaronder Omroep Max, Angry Bytes en Compatible.
Spreek'Buis het voormalige vakblad voor omroepprofessionals werd in 2013 na bijna 70 jaar wegens bezuinigingen door de NPO opgeheven. Het had een wekelijkse oplage van 12.000 exemplaren. Mede-oprichter Ais Leuhery benadrukt dat het nieuwe Spreekbuis.nl platform onafhankelijk is van NPO en zich naast publieke omroepen ook gaat richten op commerciële omroepen, facilitaire bedrijven en innovatieve broadcasting startups.
Leuhery: 'We gaan berichten over nieuwe digitale ontwikkelingen zoals VOD, 2nd Screen, Oculus Rift en HbbTV, maar zullen ook regelmatig het rijke omroepverleden durven op te rakelen. Uiteindelijk ligt onze focus op het verbinden van omroeporganisaties en media specialisten.'
Volgens Ais Leuhery is in een tijd van bezuinigingen en fusies ruimte voor een platform waar voormalige en huidige omroepprofessionals, maar ook aanstormende mediastudenten met elkaar kunnen communiceren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing